Inne

W dniach 12-14 Wydział Dowodzenia i Operacji Morskich, Akademia Marynarki Wojennej, zorganizował kolejną konferencję naukową LOGMARE 2016 poświęconą logistyce morskiej. Patronat honorowy objęli m.in. Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, kadm. Mirosław Mordela, inspektor Marynarki Wojennej DG RSZ oraz kmdr prof. Tomasz Szubrycht, rektor-komendant Akademii Marynarki Wojennej. Partnerem Konferencji był m.in. Polski Klaster Morski.

Konferencję otworzyła prezentacja kmdr. prof. Tomasza Szubrychta, który przedstawił aktywność edukacyjną i badawczą Akademii Marynarki Wojennej, która kształci na studiach i specjalistycznych kursach corocznie kilkanaście tysięcy osób, prowadzi unikalne badania naukowe w obszarze obronności morskiej oraz współdziała z licznymi ośrodkami naukowymi w kraju i świecie. - Mamy pełną i bieżącą informację o tym, co dzieje się na Bałtyku i w rejonie odpowiedzialności Marynarki Wojennej RP - mówił wiceadmirał dr. Stanisław Zarychta, dowódca Centrum Operacji Morskich i Dowódca Komponentu Morskiego, który szeroko omówił zagadnienia obronności morskiej Polski. O inwestycjach Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA mówił mgr Radosław Hołda, dyrektor Biura Bezpieczeństwa Portu, prezentując między innymi portowe centrum bezpieczeństwa i nowe jednostki pływające. Zapreentował jednocześnie palny inwestycyjne na terenie portu w Gdańsku prowadzone m.in. przez Urząd Morski w Gdyni i DCT Gdańsk. Do 2020 r. planowane jest wydanie na inwestycje ok. 842 mln zł, z czego środki własne mają stanowić 479 mln zł, a 363 mln zł ma pochodzić z funduszy unijnych.

System obsługi klientów omówiła mgr Justyna Bobowska, naczelnik Urzędu Celnego w Gdyni, która szczególny akcent położyła na nowoczesne wyposażenie pozwalające na skanowanie kontenerów oraz znaczne skrócenie czasu obsługi klientów polskich portów w wyniku działań deregulacyjnych.

Dr hab. Marek Grzybowski, prof. Akademii Morskiej w Gdyni, prezes Polskiego Klastra Morskiego omówił najpierw istotę i zasady działania Polskiego Klastra Morskiego, a następnie przedstawił proces marginalizacji portów polskich w projektach realizowanych w ramach tych finansowanych ze środków Unii Europejskiej. W podsumowaniu sugerował rozwinięcie korytarza Balto-Orient, który łączyłby Pomorze silniej z regionami gospodarczymi położonymi nad Morzem Czarnym, Egejskim i Adriatykiem.

Polski Klaster Morski

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter