Odśpiewaniem hymnu narodowego rozpoczęto w Sali Kameralnej Filharmonii Szczecińskiej rozpoczęto jubileusz 70-lecia Urzędu Morskiego w Szczecinie. Gości przywitał Andrzej Borowiec. Wśród nich był m.in. Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Szef resortu podkreślił wagę tej instytucji dla funkcjonowania portów i rozwoju gospodarki morskiej. Przypomniał, iż to właśnie pracownicy tej instytucji, urzędnicy zbudowali falochron osłonowy portu zewnętrznego terminala gazowego LNG w Świnoujściu. - Zrobili to szybciej, niż wynikało z kontraktu, wbrew wszystkim niedowiarkom – zaznaczył minister. – Dlatego nie mam wątpliwości, że Urząd Morski w Szczecinie podoła kolejnym ogromnym i bardzo ważnym dla gospodarki, żeglugi przedsięwzięciom, jak chociażby modernizacji toru Szczecin-Świnoujście do głębokości 12,5 m.
Szef resortu z okazji pięknego Jubileuszu podziękował pracownikom Urzędu Morskiego w Szczecinie gratulując dotychczasowych osiągnięć i życząc dalszych sukcesów dla dobra publicznego.
Krzysztof Kozłowski, wojewoda zachodniopomorski gratulując pięknego jubileuszu mówił o symbolu polskiej obecności na Pomorzu Zachodnim. Marcin Pawlicki, wiceprezydent Szczecina w swoim wystąpieniu podkreślał bezpieczeństwo żeglugi, które zapewniają statkom pracownicy Urzędu Morskiego w Szczecinie. Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia mówił o tym, że morze i Odra łączy te dwa miasta. Dziękował za współpracę służącą regionowi i gospodarce.
Uroczystości jubileuszowe były też okazją do uhonorowania zasłużonych pracowników odznaczeniami państwowymi, zakładowymi oraz dyplomami okolicznościowymi.
Urząd Morski w Szczecinie we wrześniu 1946 roku został powołany do życie przez ministra żeglugi i handlu zagranicznego. Od początku sprawował pieczę nad portami, przystaniami i morskim pasem przybrzeżnym. Ludzie, którzy tworzyli historię tej instytucji, dbali o to, by można było transportować statkami bezpiecznie coraz więcej towarów.
Minionych 7 dekad zamykają zrealizowane przez Urząd Morski w Szczecinie kluczowe inwestycje dla żeglugi i gospodarki Pomorza Zachodniego i kraju. Chodzi m.in. o przedsięwzięcia poprawiające dostęp do naszych portów od strony morza, modernizację systemów nawigacyjnych na torze Świnoujście–Szczecin, budowę falochronu osłonowego terminalu LNG, mającego strategiczne znaczenie dla bezpieczeństwa energetycznego kraju.
Następną, ósmą dekadę Urzędu Morskiego otwierają kolejne, równie ważne przedsięwzięcia dla gospodarki morskiej i żeglugi. Kluczowym jest wspomniana modernizacja toru wodnego ze Szczecina do Świnoujścia i dostosowanie go do głębokości 12,5 m, co zagwarantuje dalszy rozwój naszych portów i żeglugi wraz z odbudową Odrzańskiej Drogi Wodnej, stanowiącej część europejskiego korytarza transportowego.