“Klient postanowił zaufać stoczni Sunreef ze względu na jej doświadczenie w budowie potężnych jednostek na miarę według najwyższych standardów i najbardziej wymagających norm klasyfikacyjnych. Ostatnie dwa lata jednoczesnej budowy dwóch mega katamaranów wzbogaciły znacznie nasze doświadczenie, które jeszcze pogłębimy przy tym projekcie, będącym naszym największym dotychczas jachtem z lekkich materiałów kompozytowych”, podkreśla Francis Lapp, założyciel i prezes Sunreef Yachts.
Modna i jednocześnie ponadczasowa linia kadłuba wynika z nieustannych poszukiwań nowych inspiracji i rozwiązań estetycznych przy użyciu najnowszych technologii dizajnerskich. Podczas projektowania kształtu kadłuba, biuro projektowe w stoczni Sunreef użyło metody CFD – numerycznej symulacji opływu kadłuba, w celu maksymalnej redukcji jego oporu przy współpracy z K-Epsilon, specjalistyczną firmą z Sophia Antipolis, prestiżowego technologicznego centrum badawczego we Francji. Ponadto, przy współpracy z Rivoyre Ingenierie mieszczącej się również w Sophia Antipolis zaprojektowana została konstrukcja jachtu zweryfikowana obliczeniem typu MES (metoda elementu skończonego).
Sunreef 82 DD posiada kadłuby z redanem wzdłużnym co powoduje, że szerokość kadłuba na linii wodnej jest dużo mniejsza, w konsekwencji czego wzrastają jego osiągi, przy zachowaniu komfortu oraz dużej przestrzeni wnętrz. Struktura Double Deck umożliwia posiadanie wygodnej kabiny armatorskiej na przedzie jachtu, przestrzennego i jasnego salonu oraz wewnętrznej sterówki z widokiem na morze. Dzięki takiemu układowi, ten model jest doskonałą alternatywą dla tradycyjnych super jachtów motorowych, które choć wygodne to pochłaniają kolosalne ilości paliwa. Dlatego też, żaglowy katamaran o linii Double Deck może okazać się super jachtem nowej generacji łączącym najwyższy komfort z niskim zużyciem paliwa, co jest możliwe dzięki jego dwukadłubowej strukturze o niskim zanurzeniu i możliwości żeglugi na żaglach przy utrzymaniu maksymalnej stabilności.
Jacht jest przeznaczony dla 7 gości, którymi zajmować się będzie 2-3 członków załogi. Właściciel wraz z małżonką zajmą luksusowy suite na przedzie jachtu, a goście ulokowani zostaną w kabinie VIP z łóżkiem typu queen i kabinie gościnnej twin /double z dodatkowym łóżkiem Pullman. Sunreef 82 DD będzie wyposażony w węglowy maszt i bom typu V, produkowane na drodze infuzji próżniowej przez specjalistów Sunreef.
Innowacyjnym elementem na pokładzie tego super jachtu jest dodatkowe półpiętro - mezzanine mieszczące się w salonie, na głównym pokładzie, po lewej stronie i zawierające wypoczynkową lounge ze stolikiem koktajlowym i fotelami. Będzie tutaj również schowek na sprzęt do malowania gdyż właściciele chętnie poświęcają swój czas temu hobby. Dzięki stworzeniu mezzanine kabina umieszczona pod pokładem zyskuje na przestrzeni. Ponadto, istnieje również możliwość umieszczenia schowka w lewym kadłubie. Główny pokład mieści jeszcze dodatkowy salonik, bar, sterówkę i daje dostęp do kadłuba dla załogi na prawej burcie i kadłuba dla gości po lewej.
Dwupiętrowy suite właścicielski zajmuje przednią część jachtu ciesząc się tym samym wspaniałym, panoramicznym widokiem na morze. W jego skład wchodzi prywatna sypialnia, jacuzzi i siłownia na głównym pokładzie i garderoba oraz łazienka w kadłubach na dole. W sypialni po prawej mieści się umieszczone na podwyższeniu i delikatnie podświetlone światłami Led jacuzzi. Będzie ono otoczone pasmem orchidei. Z jacuzzi roztacza się widok na morze. Na środku kabiny mieści się wbudowana w podłogę bieżnia, a w schowkach przyrządy do ćwiczeń. Lewa strona zarezerwowana jest dla części sypialnej z niskim japonizującym łóżkiem i stolikami nocnymi.
Luksusowe kabiny dla gości mieszczą się w lewym kadłubie, każda z nich posiada prywatną łazienkę z toaletą oraz przestrzenną garderobę. Kabiny wyposażone są w najnowocześniejszy sprzęt audio-video oraz indywidualnie kontrolowaną klimatyzację.
Wystrój wnętrz będzie wykonany na miarę według życzenia właściciela. Opierał się będzie na jasnych i naturalnych kolorach oraz najlepszych materiałach wykończonych w stylu klasycznym.
Przestrzeń wypoczynkowa na zewnątrz to kokpit o powierzchni 64m2, na którym mieści się duży stół obiadowy dla 8 osób, fotele wiklinowe, mini ogród! oraz materace do opalania, pod którymi umieszczony zostanie skuter motorowy i sprzęt do nurkowania dla 6 osób. Na górze znajduje się przestrzenny pokład słoneczny wyposażony w sterówkę, barbecue, bar koktajlowy z maszynką do lodu, stół obiadowy i stolik kawowy oraz liczne leżaki do opalania.
Sunreef 82 Double Deck zbudowany będzie z lekkich materiałów kompozytowych, które stocznia wprowadziła do procesu produkcyjnego w 2007 roku. Jego wodowanie przewidziane jest na lipiec 2012. Plan żeglugi tego prywatnego jachtu to eksploracja Karaibów i USA.
WIZUALIZACJE:
TWORZENIE KONSTRUKCJI:
TWORZENIE KONSTRUKCJI:
SPECYFIKACJA:
SUNREEF 82 DOUBLE DECK | |
Długość | 23.99 m / 82 stopy |
Szerokość | 11.20 m / 37 stóp |
Wyporność | 58T |
Maksymalne zanurzenie |
2.00 m/6.56 stóp |
Wysokość masztu |
34 m |
Silniki | 2 x 355 hp |
Prędkość na silnikach |
12 węzłów |
Zbiorniki paliwa |
2 x 4000 L |
Zbiorniki wody pitnej |
2 x 780 L |
Odsalarki | 1 x 110 l/h + 1 x 63 l/h |
Zbiorniki wody szarej |
2 x 335 L |
Zbiorniki wody czarnej |
335 L |
Zasilanie | 1284 Ah at 24 V |
Generator | 2 x 17.5 kVA |
Kategoria żeglugi |
A |
Grot | 235 m2 |
Spinnaker | 350 m2 |
Gennaker | 260 m2 |
Genua | 135 m2 |
Sztormiak | 20 m2 |
Goście | 7 |
Załoga | 2-3 |
Architektura/wystrój/stocznia | Sunreef Yachts |
źródło: Sunreef Yachts - informacja prasowa