Rośnie eksport polskich łodzi do Portugali. Od stycznia do listopada 2010 r. jego wartość wyniosła 270 tys. euro, przy 137 tys. euro w 2009 r. Rosnące zainteresowanie naszym sprzętem potwierdziły targi NAUTICAMPO Lisboa Boat Show 2011.
Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Żeglarstwa NAUTICAMPO Lisboa Boat Show zaprezentowano 13 modeli polskich łodzi: żaglowych i motorowych. Na 400 metrach kwadratowych ekspozycji swoją ofertę prezentują firmy należące do Klastra Polskie Jachty: Balt-Yacht, Raptor Yachts, Northman, Nautiner Yachts, Sobusiak Yacht Yard, Pegazus, Darek Co., Mirage Boats, AM Jacht Service, Skipper Yachts i Bond Yachts.
Zdaniem Bogdana Zagrobelnego, radcy Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Lizbonie, polskie łodzie cieszą się dużym powodzeniem. "Niewątpliwy wpływ na to ma fakt, że w tegorocznej edycji wystawy organizatorzy przyznali nam specjalny status tzw. kraju zaproszonego" - powiedział PAP Zagrobelny.
"Dodatkowo na naszym stoisku informacyjnym prezentujemy też materiały promocyjne nadesłane przez polskich producentów, którzy w tym roku nie dotarli ze swoją ofertą do Portugalii" - poinformował Zagrobelny.
Jacek Gleba z Klastra Polskie Jachty potwierdził duże zainteresowanie Portugalczyków polskimi jednostkami pływającymi. "Myślę, że wynika ono przede wszystkim z braku w ofercie innych wystawców jachtów o długości od 6,7 do 10 metrów, a także z dobrej relacji ceny do jakości naszych produktów" - powiedział Jacek Gleba.
Ceny wystawionych w Lizbonie przez polskie firmy łodzi motorowych są bardzo zróżnicowane - od 4 tys. do 69 tys. euro.
Zdaniem radcy, polskie firmy oferujące łodzie mają duże perspektywy na portugalskim rynku. "Od stycznia do listopada 2010 r. wartość eksportu polskich jachtów do Portugalii wyniosła 270 tys. euro, dla porównania w całym 2009 r. było to tylko 137 tys. euro" - powiedział Bogdan Zagrobelny.
Rozpoczęta w środę w Lizbonie impreza wystawiennicza kończy się w niedzielę. W jej trakcie zaprezentowano m.in. łodzie żaglowe i motorowe, silniki, oferty portugalskich przystani, a także usługi turystyczne rzeczne oraz sprzęt do nurkowania i wędkarstwa sportowego.
Polska jest jednym z czołowych producentów łodzi żaglowych i motorowych o długości do 9,5 m. Rocznie produkowanych jest w naszym kraju ponad 20 tys. tego typu jednostek pływających. Eksportowane są głównie do Niemiec, Francji oraz Szwecji.
Inne
Polskie jachty zyskują popularność w Portugalii
07 lutego 2011 |
Źródło:
270 tys. euro? Przecież tyle kosztuje jeden dobry jacht i jeszcze by wystarczyło na pół takiego jachtu. Czy za tym przechwalczym artykułem kryje się szara prawda o sprzedaży do Portugali 2 średniel klasy jachtów?
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.