Żegluga

135-metrowy śródlądowy kontenerowiec utknął w ostatni piątek rano na kilka godzin pod mostem Willemsbrug w Rotterdamie, zanim został uwolniony. Statek utknął pod mostem po próbie przepłynięcia pod nim bez prawidłowej oceny prześwitu mostu ze strony skippera.

W wyniku wypadku nie odnotowano żadnych obrażeń. Zrzuconych zostało za to ze statku kilka kontenerów, kilka dalszych - uszkodzonych.

Zlecono przeprowadzenie ekspertyzy mostu w celu oceny zakresu uszkodzeń powstałych przez statek Monika Deymann (MMSI 211732570), który utknął pod mostem.

Urząd Rijkwaterstaat donosi, że co najmniej dwa kontenery zostały zrzucone ze statku podczas incydentu. Kontenery były puste, a władze podjęły działania nad usunięciem ich z wody, aby nie stanowiły zagrożenia dla przepływających statków.

Nie był to pierwszy przypadek uderzenia statku w ten most. Dwa inne statki śródlądowe uderzyły w most w 2020 i 2022 roku. W obu przypadkach również doszło do strącenia kontenerów ze statku do wody.

Nieodłączny problem w miejscu zdarzenia polega na tym, że prześwit pod mostem jest niezbyt wysoki, ale zmienia się w zależności od stanu wody w kanale Nieuwe Maas. To skipperzy (kapitanowie) statków śródlądowych muszą trafnie ocenić, czy prześwit jest wystarczający i decydować o przepłynięciu statkiem pod przęsłem mostu znajdującego się niemal w centrum Rotterdamu.

PBS, z mediów

Fot.: MediaTVnl / YouTube (video still)

1 1 1 1
+6 STĘPKA
Czyli stępka już nie jest potrzebna.
Co na to nowo wybrani posłowie dobrej zmiany.
Herr Zaremba co ty na to???????
14 październik 2019 : 16:30 Henryk D. K-1 | Zgłoś
-3 Co z byłym posłem ZAREMBA??
Najlepiej się zna na budowaniu statków. Czy Jacyna -Witt zatrudni go w Stoczni Szczecińskiej? A może inna ciepła, dobrze płatna posadka w jakieś spółce skarbu państwa??????? Jak obstawiacie ?
17 październik 2019 : 10:47 Ciekawski | Zgłoś
0 Mentalnosc polska
Polska ma w sobie cos co nazwac mozna zbieractwem uzywek i staroci , sama nie jest w stanie zbudowac albo zamowic " cos nowego"??
14 październik 2019 : 17:24 Stary kolejarz | Zgłoś
+17 Pływam
Od roku też pływam tym promem.Jest wygodniejszy od
promu Wawel'. Szersze łóżka w kabinach . Lepszy,wygodny rejs.
14 październik 2019 : 19:11 Zbys | Zgłoś
0 prom
Co dalej z promem który miał być już zbudowany na terenie dawnej stoczni szczecińskiej ?
15 październik 2019 : 08:03 Keshet | Zgłoś
+12 Ciekawe kiedy UNITY LINE się w końcu ruszy z miejsca.
Ciekawe kiedy w końcu UNITY LINE wykona jakiś krok zmierzający do odnowy floty oraz wprowadzenia większych i ekonomiczniejszych jednostek na trasę Świnoujście - Trelleborg, aby sprostać niemieckiej konkurencji...
Polferries inwestuje, Stena Line inwestuje a Unity Line stoi w miejscu i nic...
15 październik 2019 : 08:57 Krystian Kacper | Zgłoś
+9 Patriotyzm
Polferries - spolka skarbu panstwa a statki zarejestrowane na karaibach. Podatki i oplaty w polsce sa za duze?
15 październik 2019 : 15:41 Un4got10 | Zgłoś
+14 Kiedy Helsinki?!!
Czy Polferries przywróci połączenie z Helsinkami?
Dlaczego Portal o tym nie pisze?!
15 październik 2019 : 20:29 Honorata mentecka | Zgłoś
+2 Helsinki
Teraz połączenie może i by miało powodzenie ....A1 na wykończeniu, wyjazd z terminala bez problemowy.....ale chyba będzie ciężko z tą flotą obsłużyć kierunek Helsinki...
17 październik 2019 : 16:26 Gedan | Zgłoś
+2 Prezes UL mówi, że to nieprawda
Jarosław Kotarski, prezes Unity Line, oświadczył w "Głosie Szczecińskim", że to nieprawda. Co Portal Morski na to?
[link usunięty]
17 październik 2019 : 06:34 R | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7393 3.8149
EUR 4.2357 4.3213
CHF 4.5363 4.6279
GBP 4.9198 5.0192