Niemiecki armator Elbdeich Reederei realizuje opcję kontraktową w chińskiej stoczni Wenchong na dwa kontenerowce dowozowe napędzane metanolem.
W październiku Elbdeich zamówił parę kontenerowców dowozowych (feeder container ships) o pojemności ładunkowej 1250 TEU każdy w oparciu o umowę czarterową z Unifeeder i będzie nimi zarządzał po dostawie ze stoczni w 2026 roku.
Każdy ze statków o długości całkowitej 148,00 m i szerokości 27,20 m będzie miał tonaż pojemnościowy brutto 14 780 jednostek i nośność 14 000 t przy zanurzeniu 8,10 m.
Kontrakt obejmował opcje na dwa kolejne podobne statki dla Unifeeder. Jednostki te, na które kontrakty zostały właśnie uprawomocnione (zamienione z opcji), mają być dostarczone we wrześniu i grudniu 2026 r.
Nowe statki zostaną zatrudnione w europejskiej sieci Unifeeder obejmującej zawinięcia także do portów polskich.
Kontrolowany przez DP World operator jest 17. co do wielkości przewoźnikiem liniowym na świecie.
PBS, rel
jaki czarterobiorca, taki start w regatach ...
''The crew from Yacht Club Sopot, in northern Poland, had its race dream dashed just days out from the annual Boxing Day race, when it learned the yacht it had chartered was not fit to sail, because the vessel's supposed insurance policy did not exist''
To się czyta jak jakiś koszmarny polish joke.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.