Żegluga

Z powodu wysokiego poziomu wody w rzece IJ w czwartek wieczorem zamknięto śluzę Oranjesluis niedaleko Amsterdamu - poinformował Rijkswaterstaat, holenderska agencja zarządzająca drogami i gospodarką wodną.

Holandia walczy z wysokim poziomem wody w rzekach i jeziorach kraju. Szczególnie zagrożone są prowincje Utrecht, Holandia Północna oraz Brabancja.Władze Vijfheerenlanden w środkowej Holandii zaalarmowały mieszkańców, że rzeka Linge może wystąpić z brzegów. Rozpoczęto dystrybucję worków z piaskiem. Burmistrz miasta Sjors Frohlich doradził mieszkańcom, aby przenieśli cenne przedmioty na wyższe pietra swoich domów.

W wielu miastach ustawiane są worki z piaskiem, m.in. w Volendam w centralnej Holandii. Czasami to jednak nie pomaga - w czwartek kompletnie zalany został kemping w Roermond na południu kraju.

Media ostrzegają przed możliwym zawaleniem się mostu na Stuwweg w Maastricht, o który rozbiła się w czwartek rano łódź mieszkalna. Portal 1limburg podał, że łódź znajdująca się w pobliżu tamy przelewowej Bosscherveld została porwana przez nurt z powodu uszkodzonej grobli. Straż pożarna ewakuowała w tym miejscu 30 łodzi mieszkalnych.

Jak poinformował w piątek rano Rijkswaterstaat, poziom wody w rzece Mozie w pobliżu Maastricht nieznacznie się obniżył, jednak nie oznacza to, że niebezpieczeństwo powodzi zostało wyeliminowane. Agencja spodziewa się, że sytuacja może zmienić się na niekorzyść w ciągu najbliższych godzin.

Wysoki poziom wody w rzece IJ w Amsterdamie spowodował w czwartek wieczorem konieczność zamknięcia śluzy Oranjesluis. Każdego roku przepływa przez nią 120 tys. statków. Jest to jeden z najważniejszych szlaków żeglugi śródlądowej w Niderlandach.

Jak relacjonował portal NOS, zamknięto również wiele innych śluz w kraju, przede wszystkim na rzece Moza. Obecnie nieczynne są śluzy w Den Bosch, Veghel i Schijndel, a także w Zuid-Willemsvaart na południu kraju.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter