Żegluga

Niemiecki bank KfW IPEX-Bank zapewni finansowanie w wysokości 30 milionów euro dla promu typu Ro-Pax z napędem dual-fuel. Chodzi o jednostkę Nils Holgersson należącą do TT-Line, bałtyckiego armatora z Niemiec.

Nils Holgersson jest jednym z dwóch nowych, ekologicznych statków dostarczonych TT-Line w 2022 roku. Przy długości 230 metrów i szerokości 31 metrów, każdy RoPax może pomieścić 800 pasażerów oraz ponad 200 ciężarówek i przyczep.

Oprócz przyjaznych dla środowiska silników dwupaliwowych promy wyposażone są w inne nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania, m.in. 32 stacje ładowania samochodów elektrycznych. Ponadto zoptymalizowany kształt kadłuba, w tym specjalnie zaprojektowany dziób, zapewnia niskie zużycie paliwa przy zachowaniu profilu prędkości statku.

Cieszymy się, że możemy wspierać zaangażowanie TT-Line w przyjazny środowisku i zrównoważony transport promowy - powiedział Andreas Ufer, członek zarządu KfW IPEX-Bank. - Dzięki temu finansowaniu po raz kolejny podkreślamy nasze wsparcie klientów w ich transformacji w kierunku żeglugi efektywnej pod kątem emisji CO2.

Linie promowe TT-Line obsługiwane są przez osiem promów, oferujących do 18 rejsów dziennie, łącząc port w Świnoujściu, porty niemieckie w Rostocku i Travemünde oraz litewski port Kłajpeda z portem w Trelleborgu na południu Szwecji. TT-Line łączy Niemcy ze Szwecją od 1962 r. Od roku 2014 TT-Line operuje między Polską a Szwecją, a od 2018 r. rozwija połączenie pomiędzy Litwą, a Szwecją.

AL, z mediów

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter