Choć pierwszy, siedmiodniowy rejs po Karaibach najnowszym i największym w historii statkiem wycieczkowym Royal Caribbean – Icon of the Seas zaplanowano dopiero w styczniu 2024 roku, to bilety wyprzedały się w jeden dzień. Sprzedaż, dla członków klubu Crown & Anchor Society ruszyła w poniedziałek, 24 października. Pozostali pasażerowie mogli je wykupić dzień później.
Icon of the Seas, budowany w fińskiej stoczni Meyer Turku, to pierwszy statek wycieczkowy z napędem LNG we flocie amerykańskiego armatora Royal Caribbean. Ma 364,8m długości, pomieści niemal 10 tys. osób (7600 pasażerów i 2350 członków załogi) i ma 250 800 t tonażu pojemnościowego brutto, co czyni go największym statkiem wycieczkowym na świecie. Jego budowa ma zakończyć się pod koniec 2023 roku.
Obecnie rekordzistą jest Wonder of the Seas, który może zabrać na pokład 9288 osób. Statek ma długość 362 m, co odpowiada aż trzem boiskom do piłki nożnej, oraz 66 m szerokości maksymalnej. Jego maksymalna pojemność, zgodnie z arkuszem technicznym opublikowanym przez producenta, sięga 6988 pasażerów i 2300 członków załogi. Tonaż pojemnościowy brutto Wonder of the Seas wynosi 228 199 jednostek.
Icon of the Seas jest tak duży, że przestrzeń dla pasażerów podzielono na osiem dzielnic: Aquadome, Central Park, Chill Island, Royal Promenade, Surfside, Thrill Island, The Hideaway i Suite Neighborhood.
Jak informuje armator, statek ma największy na świecie park wodny na morzu z 13 zjeżdżalniami. Sześć z nich nosi miano „rekordowych”, jak np. Frightening Bolt, która jest podobno najwyższą zjeżdżalnią na statku oraz Pressure Drop, prawdopodobnie pierwszą otwartą zjeżdżalnią na statku wycieczkowym. Icon of the Seas posiada również m.in. przyjazny dzieciom aquapark, siedem basenów, dziewięć jacuzzi oraz kilka restauracji.
Siedmiodniowa trasa Icon of the Seas prowadzi z Miami do Basseterre, St. Kitts i Nevis, do Charlotte Amalie, St. Thomas, do Perfect Day CocoCay na Bahamach. Royal Caribbean oferuje także rejs, podczas którego ten statek zatrzyma się w Costa Maya w Meksyku, na Cozumel oraz Perfect Day CocoCay na Bahamach.
Członkowie Crown & Anchor Society, klubu dla stałych klientów amerykańskiego armatora, mogli zarezerwować bilety na pierwszy rejs już w poniedziałek, 24 października. Dla pozostałych pasażerów sprzedaż biletów ruszyła dzień później.
Wiz., video: Royal Caribbean