Żegluga

ITF (International Transport Workers’ Federation) – Międzynarodowa Federacja Transportowców poinformowała dziś o samobójstwie młodej kobiety, członkini załogi statku Regal Princess i śmierci młodego marynarza ze statku Mariner of the Seas.

Jak informuje ITF, prawdopodobnie Ukrainka, członkini załogi Regal Princess, odebrała sobie życie w porcie w Rotterdamie, oczekując na repatriację. Wycieczkowiec zawinął do portu 6 maja. Marynarze mieli wrócić do domu lotem czarterowym w piątek, 8 maja, ale został on odwołany. Następny miał odbyć się 12 maja.

Szczegóły tych dwóch tragicznych wydarzeń będą znane później.

Ze względu na brak międzynarodowych połączeń lotniczych i ograniczenia rządowe, a także porty stosujące dodatkowe ograniczenia dla marynarzy, powrót do domu jest bardzo trudny i tysiące pracowników musiało pozostać na statkach.

Stres związany z izolacją społeczną marynarzy może być ciężki, nawet w normalnych czasach, ale to, co dzieje teraz, w czasie pandemii Covid-19, to tragiczne konsekwencje wynikające ze stresu i niepewności - powiedział David Heindel z ITF.

Marynarze są karani przez ścisłe ograniczenia wprowadzone przez rządy celem powstrzymania rozprzestrzeniania się wirusa, pomimo braku uzasadnienia, że stanowią większe ryzyko - dodał.

Około 150 000 marynarzy czeka obecnie na opuszczenie statków lub na rozpoczęcie pracy na nich. Związki zawodowe domagają się takiej samej reakcji ze strony rządu, jaka ułatwiła repatriację dziesiątek tysięcy pasażerów w ciągu kilku tygodni ze statków wycieczkowych na całym świecie.

Nadszedł czas, aby załogi były traktowane tak samo humanitarnie, jak pasażerowie. ITF i nasi partnerzy ostrzegali w zeszłym tygodniu, że niepowodzenie w tym zakresie zagraża dobremu samopoczuciu marynarzy, bezpieczeństwu na morzu, a także łańcuchom dostaw, na których opiera się świat – powiedział Heindel.

W ciągu dwóch tygodni życie odebrało sobie czterech marynarzy. 9 maja na pokładzie Carnival Breeze znaleziono martwego członka załogi, zaś 30 kwietnia za burtę wycieczkowca Jewel of the Seas, należącego do armatora Royal Caribbean International wyskoczył Polak.

AL, rel (ITF)

+3 Covid19???
Niestety nie ma w tym nic dziwnego że uwięzieni ludzie to czynią!!!
13 maj 2020 : 14:32 Tomi | Zgłoś
+6 wszystko wina agencji
agencje nic nie robia w tej sprawie. nie podmieniaja bo idzie im to na reke. nawed podmiany z niemiec do polski autobusem to jest dla nich rzecza nie możliwa. statki to teraz plywajace wiezienia.
14 maj 2020 : 05:13 mark | Zgłoś
+4 Tak dzizlaja agencje
Marynarz jest szanowany jak nakretka, po prostu sie nowa przysle. Maja na nas wywalone po calosci. Pracujemy jako galernicy.
14 maj 2020 : 08:28 jajek | Zgłoś
+3 Chopin
Agencje majom nas w dupie mnie i calom załogę podmienili w Szwecji promem do Świnoujścia 14 osób ale dopiero po piśmie że po zakończeniu kontraktu odmówimy pracy koledzy marynarze trzeba się postawić my polscy marynarze w końcu się zjednoczmy jestem na morzu 38 lat pozdrawiam
14 maj 2020 : 10:03 Fryferyk | Zgłoś
+2 Podmiana
Koledzy wróciłem z calom załogom po wielkiej wojnie z agencjom zjednoczmy się niech o polskich załogach w końcu przestanie mówić że to polskie piekiełko trzymajmy się razem
14 maj 2020 : 10:15 Andy | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter