Żegluga

W 2021 r. we flocie Viking Line pojawi się nowy prom. Firma już dziś poważne przygotowuje się na tę chwilę - jednym z ważnych elementów całego procesu będzie wybór nazwy dla nowoczesnego statku.

Fiński armator już za dwa lata będzie korzystał z nowoczesnego i ekologicznego promu, który będzie eksploatowany na linii Turku-Mariehamn-Sztokholm. Przewoźnik zapowiedział, że będzie to wyjątkowy moment. Dlatego już dziś rozpoczął poszukiwania osoby, która będzie odpowiedzialna za przygotowanie na włączenie promu do floty armatora. Jej zadaniem będzie zaprezentowanie w oryginalny sposób nowych możliwości, jakie przyniesie jednostka.

- Zadanie ma charakter kreatywny. To wyzwanie, które wypełnione będzie możliwościami rozwoju. Jeśli twoja ciekawość osiągnęła wyżyny i zastanawiasz się, jak to jest współpracować z jedną z najbardziej innowacyjnych firm w branży podróżniczej, wyślij nam swoją aplikację. Dajemy unikatową możliwość przyłączenia się do Viking Line i wzięcia udziału w tworzeniu konceptu podróżowania po Bałtyku w nowej dekadzie - powiedział Gustaf Eklund z Viking Line.

Zatrudnienie właściwej osoby, która weźmie na siebie ciężar odpowiedzialności za przygotowanie gruntu pod wdrożenie nowego promu, nie jest jedynym zadaniem przed jakim stoi Viking Line. Armator poinformował też o rozpoczęciu otwartego konkursu, w ramach którego wyłoniona zostanie nazwa dla statku. Główną nagrodą w tej rywalizacji jest udział w dziewiczym rejsie nowego promu.

Nowoczesny statek dla Viking Line powstaje w zakładach Xiamen w Chinach. Jednostka, która będzie pływać pomiędzy Finlandią a Szwecją będzie mogła przyjąć na pokład 2800 pasażerów. Dysponować będzie linią ładunkową o długości 1500 metrów. Prom będzie zasilany paliwem LNG, a dodatkowo będzie wspomagany siłą wiatru. Wszystko dzięki zastosowaniu rotorów. Wyprodukowany przez firmę Norsepower element statku pozwali na wykorzystanie tzw. efektu Magnusa. Rotor funkcjonuje dzięki wykorzystaniu siły wiatru i wytworzeniu różnicy ciśnień. W ten sposób produkowana jest siła napędowa, która pozwala na poruszanie statku.

Inwestycja związana z budową 218-metrowej jednostki pochłonie blisko 200 milionów euro.

PromySkat.pl

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter