Żegluga

Wartość złóż bursztynu na Mierzei Wiślanej jest liczona raczej w milionach niż dziesiątkach milionów złotych – poinformował minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Zdementował informacje mediów o tym, że przekop będzie można sfinansować z tych złóż.

Minister powiedział w Radiu Plus, że trwa wycena złóż bursztynu na Mierzei Wiślanej. Na początku marca Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) informowało, że resort środowiska prowadzi analizę kosztową tych złóż. – Proszę jeszcze o kilka chwil na to, byśmy mogli oszacować na podstawie badań, jak wyglądają te złoża – wskazał Gróbarczyk. Zapowiedział, że informacja o ich wycenie zostanie przedstawiona na specjalnej konferencji prasowej. Szef MGMiŻŚ pytany o wstępne szacunki dotyczące wartości tych złóż powiedział, że „jest to raczej liczone w milionach niż w dziesiątkach milionów (złotych – red.)”.

Czytaj także: Urząd Morski w Gdyni przedłużył termin składania ofert na wykonanie kanału przez Mierzeję

Gróbarczyk odniósł się również do pojawiających się w mediach informacji na temat tego, że budowa kanału przez Mierzeję mogłaby być sfinansowana ze znajdujących się tam złóż bursztynu. – Dementuję to z całą stanowczością – stwierdził.

Według niego inwestycja realizowana jest zgodnie z harmonogramem. Na 24 kwietnia wyznaczono kolejny termin otwarcia ofert w przetargu. Dodał, że zgodnie z terminarzem w tym roku powinien zostać wybrany wykonawca inwestycji.

– Będą następowały różnego rodzaju odwołania i zapytania, to skomplikowany przetarg, ale jesteśmy zgodnie z terminem. Zakończenie (budowy – red.) planujemy na 2022 r. – podsumował Gróbarczyk.

Według resortu gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej budowa nowej drogi wodnej ma znacząco poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej.

Czytaj także: Gróbarczyk: będzie finansowanie przekopu przez Mierzeję Wiślaną, nawet jak wzrośnie jego koszt

Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki, odciążając porty trójmiejskie. Rozwój tego portu ma sprzyjać powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawić walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski.

Koszt budowy kanału szacowany jest na ok. 880 mln zł i ma być pokryty z budżetu państwa.

1 1 1 1

Źródło:

+2 A kabiny
Maseczki najważniejsze, a to że kabiny dla kierowców są podwójne lub potrójne to już nikomu nie przeszkadza. Nie wspomnę już o kabinach pasażerskich po 4 osoby wypełnione. Paranoja!!!
23 czerwiec 2020 : 18:54 Obk | Zgłoś
-1 A kabiny
#ZOSTAŃWDOMU....... To nie tramwaj, gdzie bilet kosztuje 4 zł. O własne bezpieczeństwo najlepiej zadbać we własnym zakresie a nie obwiniać innych. #ZOSTAŃWDOMU
24 czerwiec 2020 : 07:39 A.A. | Zgłoś
0 ST
Ty to chyba wszystkie portale z tym samym komentarzem obskakujesz... Jak kabiny zrobią single dla kierowców to ilu ich jednym promem popłynie - 40 ? a kolejnych 40 ma czekać dobę na placu ? a pasażerowie w ogóle nie będą pływać ? i jak jadą w czwórkę w jednym aucie to mają kabiny mieć osobno ? weź się człeku puknij w czółko... Bez sensu wypociny...
24 czerwiec 2020 : 09:41 Kar | Zgłoś
+5 Będzie więcej
Klimatyzacja na tym statku niestety bardzo często działa w obiegu zamkniętym, a maty filtracyjne stosowane zamiast oryginalnych filtrów nie wyłapią wirusa, tak więc jest duża szansa, że zakażonych będzie więcej, niestety
24 czerwiec 2020 : 08:29 safety | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7175 3.7927
EUR 4.2291 4.3145
CHF 4.4993 4.5901
GBP 4.9492 5.0492