Statek do układania podmorskich rurociągów i kabli (Pipe Layer Vessel) Star Centurion zatonął po zderzeniu z tankowcem Antea we wschodniej części Cieśniny Singapurskiej, jednej z największych na świecie i najbardziej ruchliwych handlowych szlaków żeglugowych. Przyczyna wypadku jest nieznana.
Incydent miał miejsce w niedzielę, 13 stycznia na wodach Indonezji. W wyniku kolizji Star Centurion zatonął (niektóre media podają, że statek zatonął, inne zaś twierdzą, że jest on w połowie zanurzony). Udało się uratować 20-osobową załogę.
Star Centurion (ex Lewek Centurion) został zbudowany w 2002 roku. Ma 146,5 m długości całkowitej i 30 m szerokości. Antea znajduje się pod zarządem Bernharda Schulte Shipmanagement i jest własnością indonezyjskiej państwowej firmy energetycznej Pertamina. 175-metrowy statek został wybudowany w 2002 r.
AL
Fot.: Indonesian Ministry of Transportation; EMAS
Pipelayer Star Centurion sinks after collision with Pertamina tankerhttps://t.co/EjoWb9ylQr pic.twitter.com/PLlSxFuXDp
— oceancrew (@oceancrew2) 14 stycznia 2019
Star Centurion Pipe Lay Vessel heading for Indonesia collide with pertamina tanker at OPL. Accident happen 0600hrs 13/01/2019. #Emas #SriEmas #SESubsea #Subsea7 #pipeline #project #StarCenturion #Lewek #LewekCenturion #Pertamina #oilpro #oilandgas #thomeoffshore pic.twitter.com/q7uo4rexgF
— Roj (@johnrojj) 14 stycznia 2019
Adapun 22 orang kru kapal, telah dievakuasi dengan selamat dengan bantuan dari Maritime and Port Authority (MPA) Singapore. Kapal KNP. Kalimasadha-P115 telah berada di lokasi terbaliknya MV. Star Centurion bersama dengan 3 kapal lain yang standby di titik lokasi kejadian, yaitu pic.twitter.com/3aznKetIi4
— DJPL Kemenhub 151 (@djplkemenhub151) 14 stycznia 2019