Żegluga

W Morskim Porcie Police zaplanowano chrzest statku Gradno Polskiej Żeglugi Morskiej we wtorek. To pierwszy z nowej serii jeziorowców należący do tego największego polskiego armatora.

Matką chrzestną jednostki zostanie długoletnia pracownica PŻM Elżbieta Majchrowicz. Matka chrzestna, oprócz tradycyjnego rozbicia butelki o burtę statku, wręczy także jego kapitanowi dwa obrazy przedstawiające krajobrazy jeziorowe.

Chrzest Gardna w Policach to powrót do tradycji organizowania tych uroczystości przez PŻM w polskich portach.

"Gardno to pierwszy z nowej serii jeziorowców PŻM, czyli masowców przystosowanych do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich - od dziesiątek lat strategicznego rynku armatora" - powiedział PAP w poniedziałek rzecznik prasowy PŻM Krzysztof Gogol. "Z nośnością 36,600 DWT należy do grupy laker-max, największych statków oceanicznych, które mogą przepływać przez system śluz i kanałów prowadzących na Wielkie Jeziora" - dodał Gogol.

We flocie PŻM pływa również 13 innych jeziorowców, wybudowanych w ramach dwóch poprzednich serii; typ Miedwie oraz typ Isa - powiedział Gogol.

Gardno został zbudowany przez stocznię Yangzijang w Chinach i oddany PŻM 16 maja br. Następnie załadował on w Korei Południowej wyroby stalowe, z którymi popłynął przez Pacyfik do Salwadoru, Meksyku i Stanów Zjednoczonych. W drugiej podróży z USA do Wielkiej Brytanii statek transportował pelety drzewne.

W swojej głównej roli, czyli jeziorowca wystąpił w trzeciej podróży, w której popłynął z ładunkiem stali z IJmuiden w Holandii do Cleveland, Burns Harbour i Milwaukee. W tym samym porcie statek załadował kukurydzę, którą zawiózł do Bizerty w Tunezji. W niedalekim od Bizerty porcie Annaba na Gardno załadowano fosforyty na zamówienie Zakładów Chemicznych "Police" z Grupy Azoty. Z tym ładunkiem statek dotarł do Polic.

Gardno to 59. statek Polskiej Żeglugi Morskiej i jednocześnie trzeci odebrany ze stoczni w tym roku. W grudniu flota PŻM powiększy się jeszcze o dwa statki.

Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z większych w Europie. Podstawową działalnością przedsiębiorstwa jest przewóz ładunków masowych.

autor: Kacper Reszczyński

0 Farsa
Niech Firma przywróci odprawy emerytalne ,nagrody jubileuszowe i pensje.
Nowe statki to propaganda sukcesu,a pracownicy firmy cierpią.
11 grudzień 2018 : 10:14 Jerzy | Zgłoś
+1 Czy dlatego w dziale crewing
wysyp ogłoszeń PŻM ?
11 grudzień 2018 : 13:29 a | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter