W Kanale Sueskim doszło do kolizji z udziałem kilku statków. Chodzi o jednostki wiodących armatorów, w tym NYK Line, Wisdom Marine Lines, AM Nomikos Transworld, HMM i Cyprus Sea Lines, które na kilka godzin wstrzymały przeprawę.
Problemy zaczęły się w niedzielę, 15 lipca wieczorem, kiedy to w południowej części kanału nagle zatrzymał się kontenerowiec Aeneas (5100 TEU) zarządzany przez HMM (Hyundai Merchant Marine). Istnieją sprzeczne doniesienia dotyczące przyczyny unieruchomienia jednostki – niektóre media informują o wejściu statku na mieliznę, inne zaś o problemach z silnikiem. Statek był 20. w konwoju składającym się z 27 statków.
Trzy kolejne masowce: Panamax Alexander należący do Cyprus Sea Lines, Sakizaya Kalon z Wisdom Marine Lines i Osios David armatora AM Nomikos Transworld nie zareagowały odpowiednio szybko i w rezultacie zderzyły się ze sobą. Wszystkie jednostki doznały uszkodzeń, w tej chwili nie wiadomo na ile poważnych.
Południowy odcinek kanału był zamknięty przez kilka godzin.
Jak podaje portal TradeWinds, masowiec Osios David stoi jeszcze na kotwicowisku w Kanale, zaś Panamax Alexander i Sakizaya Kazon skierowano na kotwicowisko na Wielkim Jeziorze Gorzkim. Mike Chao, dyrektor handlowy Wisdom Marine Lines poinformował na łamach Trade Winds, że statek jego firmy poddawany jest inspekcjom w celu ustalenia rozmiaru szkód. NYK Orpheus, który także odholowano na kotwicowisko, wznowił podróż do Europy.
AL