W dniu 14 października 2016 r. Polski Rejestr Statków SA i Polska Żegluga Morska podpisały umowę, której przedmiotem jest sprawowanie przez PRS nadzoru klasyfikacyjnego i konwencyjnego nad statkami PŻM.
W myśl tej umowy PRS obejmie, oprócz nadzoru klasyfikacyjnego, również nadzór konwencyjny nad flotą 22 statków PŻM, budowanych w Chinach w latach 2004-2012. Niezależnie od powyższego, PRS będzie sprawował nadzór klasyfikacyjny i konwencyjny nad serią 9 statków zamówionych przez PŻM w chińskiej stoczni Yanfang, z których 2 zostały już przekazane do eksploatacji, a dostawa pozostałych planowana jest na rok 2017. Warto przy tej okazji nadmienić, że pod nadzorem klasyfikacyjnym i konwencyjnym PRS pozostaje również seria 4 masowców (typu kamsarmax) szczecińskiego armatora.
- Dzisiaj podpisana umowa jest kolejnym krokiem w rozszerzaniu współpracy pomiędzy PRS i PŻM - powiedział Paweł Szynkaruk, Dyrektor Naczelny PŻM. - W połowie września PŻM i PRS umówiły się odnośnie do wdrażania wymagań MRV (monitorowania, raportowania i weryfikacji emisji CO2 ze statków) - dodał dyr. Szynkaruk.
- Rozszerzenie naszej współpracy przyniesie korzyść obu stronom oraz polskiej gospodarce. Dla PŻM oznaczać będzie ułatwienie obsługi jej floty, zarówno klasyfikacyjnej jak i konwencyjnej, a dla PRS - prestiż i możliwość umacniania obecności w rejonach, w których operuje flota PŻM - stwierdził Andrzej Madejski, Prezes Zarządu PRS.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.