Żegluga

- Konsolidacja ma wzmocnić pozycję polskich przewoźników promowych - mówiła szefowa rządu podczas poniedziałkowej wizyty na Terminalu Promowym w Świnoujściu.

Premier Ewa Kopacz powiedziała, że branża przewozów promowych rozwija się bardzo dynamicznie w tempie blisko 7% rocznie. - Chcemy zainwestować duże pieniądze i udział Polskich Inwestycji Rozwojowych, aby konkurencyjność polskich przewoźników była zdecydowanie większa - mówiła szefowa rządu.

Przy wsparciu ministra skarbu opracowywany jest projekt konsolidacji polskiej branży promowej i utworzenia Polskiej Grupy Promowej. W czerwcu podpisano w tej sprawie list intencyjny przy udziale Polskich Inwestycji Rozwojowych. Dzięki połączeniu sił Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. i Polskiej Żeglugi Morska nasi przewoźnicy będą w stanie stawić czoła konkurencji na rynku promowym.

Korzyści z konsolidacji polskiej branży przewoźników promowych na Bałtyku

- Program Rozwoju Branży Przewozów Morskich to szansa nie tylko dla samych przewoźników, to również szansa dla portów i stoczni. Dlatego też chcemy stworzyć Polską Grupę Promową, która będzie mocnym konkurentem na tym rynku - powiedziała szefowa rządu.

Konsolidacja przewoźników promowych wzmocni znaczenie gospodarcze Świnoujścia wśród portów bałtyckich. W szczególności w obszarach obsługi transportowej, dystrybucyjno-logistycznej i przemysłowej. To także korzyści dla całego regionu. Zachodniopomorskie może dzięki niemu liczyć zarówno na rewitalizację terenów związanych z portami i przemysłem stoczniowym.

Wzrost liczby przewozów pasażerskich oraz bogatsza oferta przewoźników przyczyni się także do podniesienia atrakcyjności turystycznej polskiego wybrzeża.

premier.gov.pl

+1 pol
Wyjaśniono już wcześniej, że PGP ma być spółką należącą w 100% do PiR z możliwością wniesienia pewnych "aktywów" przez PŻM i MSP.
W efekcie powstaje trzeci polski armator konkurujący również z PŻB i PŻM.
Z takim rozwiązaniem nie zgadza się załoga PŻM.
Rzecz jest dyskutowana, ale teraz przeniesienie sprawy z poziomu ministerstwa na szczebel Premiera RP to stwierdzenie, że PGP powstanie.
Czytelne jest też, że znaleziono finansowanie na nowe promy.
W tej sytuacji, należy się spodziewać dążenia do umacniania się zagranicznych armatorów działających na rynku.
Można powiedzieć, że w dniu dzisiejszym przybliżono wojnę cenową.
12 październik 2015 : 14:44 promy | Zgłoś
0 S3
Bez dokończenia drogi ekspresowej S3 się nie obejdzie.
12 październik 2015 : 22:23 patmate | Zgłoś
+3 Prom kosmiczny
Ale czy chodzi moze o Prom Kosmiczny zeby wyslac sie na Księżyc ? Dziura budżetowa właściwie juz dawno jest jak czarna dziura.
13 październik 2015 : 03:00 Podatnik | Zgłoś
+4 Baju baj
Kurna tego samego wysłuchiwaliśmy przed konsolidacją obu stoczni. Ta sama bajka (ściema) "jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie wspaniale" a "z góry widać dno". Ludzie zabierzcie ich na MARSA bo już słuchać się tego nie chce!!! Kolejne ciepłe posadki dla kolesi i menadżerskie kontrakty a okradają nas, nas wszystkich płacących podatki.
13 październik 2015 : 07:59 Czesiek | Zgłoś
+1 straczy tego pijaru-czas do roboty
''Chcemy zainwestować duże pieniądze i udział Polskich Inwestycji Rozwojowych, aby konkurencyjność polskich przewoźników była zdecydowanie większa ''Grupa na początku będzie dysponowała 10 promami''..... To być może dobry ruch ,bo czas jak zawsze pokaże,ale z tymi 10-cioma promami....hmmm , wiem liczy się sztuka ''Kopernik''prawie 40lat!,''Wolin'' 30lat''Sniadecki''27 lat,''Gryf''26lat ''Baltivia''27lat ''Wawel''28lat....co prawda każdy z nich jest po modernizacjach i przebudowach , ale to jednak mocno ''leciwe'' jednostki.Budowanie na ich bazie PGP nie będzie łatwe ,a słowo ''konkurencyjność na rynku promowym''jest mocno na wyrost,na tę chwilę.Wystarczy porównać cenniki UL,a TT. Bez względnie nowych jednostek,oraz rozwoju linii np.do Nyneshamn PGP pozostanie tylko założeniem na papierze.''Polonia" choć pełnoletnia ,wciąż ma się nie żle oraz "Mazovia''po modernie ,a zapomniał bym o ''Skani''która też może jeszcze trochę ''pohulać''ale 3-ma jednostkami Bałtykiem nie zawładniemy .Wciąż za dużo mowy ,wielkiego halo ,burzy w szklance wody,a jakie konkrety???tak wiem ,jest przecież list intencyjny czytany od czerwca!!!. Życzę powodzenia ,bo trudno sobie wyobrazić morza bez polskiego przewożnika
13 październik 2015 : 15:00 marko | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter