Grupa Greencarrier ogłosiła, że wprowadza na rynek usługę przewozów w 100 procentach wolnych od paliw kopalnych poprzez zastąpienie konwencjonalnego oleju napędowego skroplonym biogazem (LBG). Oferta przewoźnika dotyczy wszystkich rezerwacji na wszystkich trasach w ramach całej grupy, niezależnie od statku używanego do transportu ładunku.
"Klienci mogą rezerwować swoje przesyłki oceaniczne przy wykorzystaniu w pełni odnawialnego paliwa, skroplonego biometanu, wykorzystując model book-and-claim, oparty na ilości energii potrzebnej do transportu naszych kontenerów przez ocean. Paliwo jest poświadczone przez International Sustainability and Carbon Certification (ISCC), nie zawiera przemysłowych odpadów z oleju palmowego i zmniejsza emisję CO2 w przeliczeniu na jeden kontener o 100 procent (w całym cyklu, od wytworzenia paliwa do jego zużycia – Well-To-Wake) w porównaniu z konwencjonalnymi paliwami kopalnymi” – wyjaśnił Greencarrier w komunikacie.
Book and claim, to elastyczny model przepływu zweryfikowanych informacji w łańcuchu dostaw, umożliwiający sprzedającemu usługę transportu "zaksięgowanie" oszczędności emisji, a kupującemu "ubieganie się" o korzyści, związane z obniżonymi emisjami gazów cieplarnianych.
Kupujący i sprzedający nie muszą być bezpośrednio powiązani z fizycznym łańcuchem dostaw. Kupujący "rezerwuje" określoną ilość zrównoważonego paliwa w momencie zakupu usługi, a następnie zgłasza „roszczenie” o redukcję emisji w ramach swoich celów zrównoważonego rozwoju. W rezultacie kupujący nabywa korzyści środowiskowe bez fizycznego posiadania paliwa. Otrzymuje dowód zakupu zrównoważonego paliwa, w tym niezależnie zweryfikowany certyfikat, dotyczący redukcji emisji CO2 dzięki zmianie paliwa, a informacja o tym jest ujęta w odpowiednim rejestrze.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni mogąc zaoferować wszystkim naszym klientom taką możliwość. Dzięki prostocie naszej oferty, stwarzamy warunki do zwiększonego wykorzystania biopaliw, a tym samym robimy ważny krok w kierunku żeglugi wolnej od paliw kopalnych. Jest to całkowicie zgodne z naszą ambicją posiadania jednej z najbardziej zrównoważonych opcji logistycznych na rynku - mówi Patrik Westraeus, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Greencarrier.
Nowa oferta usług i produktów dla paliw odnawialnych została opracowana we współpracy z STX Group, światowym liderem w handlu towarami środowiskowymi i rozwiązaniami klimatycznymi. STX Group od ponad 25 lat stoi na czele transformacji energetycznej.
- Cieszymy się, że widzimy zmianę w branży w kierunku stosowania paliw ekologicznych i z entuzjazmem witamy oferowanie przez Greencarrier tej opcji swoim klientom - podkreśla Kevin Duisters, globalny dyrektor ds. strukturyzowanego handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla w STX Group.
Skroplony biometan jest uznanym zrównoważonym paliwem bunkrowym, które w zależności od surowca może charakteryzować się zerową emisją netto i jest dostępne na rynku w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Biometan jest produkowany ze zrównoważonych surowców biomasy, takich jak odpady przemysłowe i rolnicze, które nie konkurują z produkcją żywności. Są one zdefiniowane na poziomie krajowym lub regionalnym, na przykład w przepisach UE (RED II) w Europie oraz EPA (Renewable Fuel Standards) w USA. Po uszlachetnieniu paliwo jest dystrybuowane za pośrednictwem europejskiej sieci gazowej do terminali, gdzie jest przekształcane w postać skroploną (LBG). Następnie jest dostarczane do instalacji bunkrowania i wykorzystywane na statkach.
GL, rel (Greencarrier)