17 grudnia 2023 w Belfaście Euroafrica przejęła prom Epsilon po długoletnim bare-boat czarterze do irlandzkiego operatora.
Statek został zakupiony przez Grupę Hass Holding, do której należy Euroafrica, w maju 2022 roku od włoskiego armatora Caronte and Tourist, wraz z czarterem, tzn. umowa kupna-sprzedaży przewidywała kontynuację przez nowego właściciela bare-boat charter (czarteru bez załogi) zawartego w 2013 roku.
Statek przed przejęciem w Belfascie przeszedł przegląd dokowy i jest obecnie już w Polsce (Świnoujście), czekamy na jego przyjście do Szczecina.
Epsilon (nr IMO 9539054; zbud. w 2011 r.; GT 26 375; nośność 8615 t) - jak czytamy w oficjalnym komunikacie armatora - to nowoczesny prom typu ro-pax zbudowany w 2011 we włoskiej stoczni Visentini. Ma niemal 3000 metrów linii ładunkowej ro-ro oraz dedykowany pokład dla samochodów osobowych. Może przewieźć jednorazowo około 130 ciężarówek i 260 pasażerów.
Epsilon będzie eksploatowany w barwach Unity Line i zostanie wprowadzony w połowie stycznia 2024 roku na linię ze Świnoujścia do Trelleborga wzmacniając tym samym znacznie potencjał przewozowy serwisu. Epsilon dysponuje największą pojemnością ładunkową pośród promów eksploatowanych przez polskich armatorów - czytamy w komunikacie Euroafrica Services Ltd.
Euroafrica - armator cypryjski utrzymujący w Szczecinie ośrodek zarządzania flotą, operuje ponadto promami Galileusz i siostrzanym Copernicus oraz promem kolejowym Jan Śniadecki. Ten ostatni zostanie wyłączony z eksploatacji po wejściu do serwisu promu Epsilon.
rel (Euroafrica Services Ltd)
Rys.: Euroafrica Services Ltd; Fot.: embedded from Flckr