Żegluga

Polska Żegluga Bałtycka w 2021 roku została wybrana przez Port Gdynia w postępowaniu na nowego przewoźnika Publicznego Terminalu Promowego. Teraz Zarząd portu unieważnił jednak to postępowanie. "W biznesie tak bywa, że czasami negocjacje na tak poważnym szczeblu nie kończą się podpisaniem umowy" - poinformował cytowany przez Trójmiasto.pl Aleksander Wicka, kierownik działu marketingu Portu Gdynia.

Z Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni korzysta na razie Stena Line, dobrze znany operator, obsługujący m.in. Skandynawię. Z Gdyni promy Stena Line wypływają do szwedzkiej Karlskrony od 1995 roku. W 2021 roku ogłoszono, że drugim, stałym operatorem będzie Polska Żegluga Bałtycka, właściciel marki Polferries. Do tej pory jednak nie zdecydował się on na przeprowadzkę z Gdańska do Gdyni. Władze portu unieważniły więc postępowanie "Wybór przewoźników promowych korzystających z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia w latach 2021-2025". 

Jesteśmy dumni z funkcjonowania nowego Publicznego Terminalu Promowego. Widzimy stały wzrost pasażerów korzystających z transportu promowego w Porcie Gdynia. Terminal został wybudowany jako terminal publiczny i zamierzamy niezwłocznie rozpisać nowe postępowanie przetargowe w którym wszyscy operatorzy, jak i Polska Żegluga Bałtycka są mile widziani. W biznesie tak bywa, że czasami negocjacje na tak poważnym szczeblu nie kończą się podpisaniem umowy. (…) - powiedział cytowany przez portal Trójmiasto.pl Aleksander Wicka, kierownik działu marketingu Portu Gdynia.

Publiczny Terminal Promowy jest największą, od niemal 50 lat, inwestycją zrealizowaną w Porcie Gdynia i jedną z najnowocześniejszych tego typu w basenie Morza Bałtyckiego. Dzięki niej port może przyjmować promy o długości do 240 metrów, a także skrócić czas związany z zawinięciem statku do portu. Inwestycja wpisuje się w ideę Green Port poprzez eliminowanie zanieczyszczenia środowiska. Wynika to z możliwości zasilania prądem promów podczas postoju, dzięki specjalnym urządzeniom, pozwalającym na czerpanie energii elektrycznej bezpośrednio z lądu. Taka technologia umożliwia wyłączenie silników i agregatów podczas postoju.

Projekt został zrealizowany w oparciu o fundusze unijne oraz środki własne Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. Wartość inwestycji to ok. 290 mln PLN, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 116 837 137,67 zł.

AL, z mediów 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter