Utworzona przez potentata sektora shipbrokerskiego Clarksons firma Sea ze znaczącym oddziałem w Polsce, zajmująca się technikami informatycznymi dla obsługi żeglugowej branży maklerskiej (shipbrokingu) będzie współpracować z Duńskim Centrum Ddekarbonizacji Żeglugi (Center for Zero Carbon Shipping).
Dostawca oprogramowania morskiego Sea został oficjalnym partnerem Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping mającej na celu przyspieszenie dekarbonizacji żeglugi.
Technologiczny spin-off brytyjskiego shipbrokera Clarksons podpisał umowę o partnerstwie wiedzy z duńskim centrum. Obie strony zobowiązały się do długoterminowej współpracy strategicznej.Sea to platforma do obsługi bukowania statków dla czarterujących, brokerów i armatorów.
Zapewni ona dostęp do swojego przedtransakcyjnego narzędzia analitycznego, które przetwarza ponad 68,7 mld punktów danych AIS rocznie.
Sea będzie także wnosiła swoje spostrzeżenia na temat żeglugi, w tym widoczności aktywności w portach i zatrudnienia statków.
Narzędzie Sea może dostarczać m.in. oceny emisji do analizy "zielonych korytarzy", czasów oczekiwania statków na wejście do portów czy zmian prędkości floty, w celu oszacowania potencjału redukcji emisji.
Dyrektor naczelny Centrum Bo Cerup-Simonsen powiedział:
"Wiarygodne dane umożliwiają nam podejmowanie świadomych decyzji. Dzięki Sea, Centrum uzyska ważny wgląd w eksploatację światowej floty, co może pomóc nam przyspieszyć rozwój i wdrażanie zielonych korytarzy, projektów technologicznych i rozwojowych ram regulacyjnych".
Dyrektor generalny Sea, Peter Schroder, nazwał Centrum wiodącym dostawcą innowacji i współpracy, których branża żeglugowa potrzebuje, aby osiągnąć swoje cele w zakresie dekarbonizacji.
"Nasza platforma przyspieszy pracę Centrum w zakresie wprowadzania przyszłych rozwiązań, koncepcji i standardów - w tym modelowania realnych ścieżek dekarbonizacji" - powiedział Schroeder.
W maju Sea zwiększyło swój zasięg, kupując od firmy Marcura platformę do zarządzania podsumowaniami i umowami czarterowymi MarDocs. Londyńskie firmy technologiczne nawiązały również nowe partnerstwo strategiczne.
W listopadzie 2022 r. platforma Sea zapewniła sobie znaczące wzmocnienie w zakresie tworzenia oprogramowania, kupując polską firmę Setapp zajmującą się technologiami morskimi, zatrudniającą około 50 pracowników w Poznaniu.
Nastąpiło to po przejęciu szwedzkiego Chinsay, co umożliwiło połączyć usługi platformy zarządzania umowami frachtowymi z cyfrowymi operacjami Sea.
Sea ogłosiła także w czwartek, 24 sierpnia, że - po przejęciu firmy technologicznej Setapp w listopadzie 2022 r. - marka Setapp stanie się w pełni zintegrowaną częścią firmy. Będzie działać jako drugi strumień biznesowy koncentrujący się na tworzeniu niestandardowego oprogramowania dla wszystkich stron w ekosystemie czarterowym. Oznacza to, że Sea będzie teraz oferować zarówno Intelligent Marketplace for Fixing Freight (platforma), jak i Custom Software Development (usługi), aby zaspokoić potrzeby klientów z całej branży.
Stanowi to najnowszy krok Sea w kierunku pomocy w cyfryzacji globalnego handlu morskiego, w celu wspierania lepszych decyzji umożliwiających zrównoważoną żeglugę.
Peter Schroder powiedział: "Odkąd przejęliśmy Setapp, naszym celem było stworzenie pojedynczej silnej organizacji technologicznej, która ma głęboką wiedzę i zrozumienie branży morskiej. W Sea dążymy do zapewnienia płynnego i połączonego doświadczenia w ekosystemie handlu morskiego, a doświadczenie i wiedza Setapp naprawdę wzbogaciły tę ofertę. Tworząc nowy strumień rozwoju oprogramowania na zamówienie dla tej wiedzy, zrobimy ostatni krok w tworzeniu wyjątkowej oferty pod jedną marką i wzmocnimy naszą pozycję jako zaufanego partnera technologicznego w całej branży".
PBS, z mediów
Fot.: Sea