Niemiecki bank KfW IPEX-Bank zapewni finansowanie w wysokości 30 milionów euro dla promu typu Ro-Pax z napędem dual-fuel. Chodzi o jednostkę Nils Holgersson należącą do TT-Line, bałtyckiego armatora z Niemiec.
Nils Holgersson jest jednym z dwóch nowych, ekologicznych statków dostarczonych TT-Line w 2022 roku. Przy długości 230 metrów i szerokości 31 metrów, każdy RoPax może pomieścić 800 pasażerów oraz ponad 200 ciężarówek i przyczep.
Czytaj także:
TT-Line odebrał z chińskiej stoczni prom nowej generacji - 'Green Ship' Nils Holgersson
Oprócz przyjaznych dla środowiska silników dwupaliwowych promy wyposażone są w inne nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania, m.in. 32 stacje ładowania samochodów elektrycznych. Ponadto zoptymalizowany kształt kadłuba, w tym specjalnie zaprojektowany dziób, zapewnia niskie zużycie paliwa przy zachowaniu profilu prędkości statku.
Cieszymy się, że możemy wspierać zaangażowanie TT-Line w przyjazny środowisku i zrównoważony transport promowy - powiedział Andreas Ufer, członek zarządu KfW IPEX-Bank. - Dzięki temu finansowaniu po raz kolejny podkreślamy nasze wsparcie klientów w ich transformacji w kierunku żeglugi efektywnej pod kątem emisji CO2.
Linie promowe TT-Line obsługiwane są przez osiem promów, oferujących do 18 rejsów dziennie, łącząc port w Świnoujściu, porty niemieckie w Rostocku i Travemünde oraz litewski port Kłajpeda z portem w Trelleborgu na południu Szwecji. TT-Line łączy Niemcy ze Szwecją od 1962 r. Od roku 2014 TT-Line operuje między Polską a Szwecją, a od 2018 r. rozwija połączenie pomiędzy Litwą, a Szwecją.
AL, z mediów