Żegluga

Stena Line wkrótce rozpocznie kursowanie z Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni. Pierwszy statek - prom Stena Spirit - odpłynie z nowego terminala o 19:30 w dniu 17 czerwca 2022.

Publiczny Terminal Promowy to nowa inwestycja w Porcie w Gdyni. Będą z niej mogły korzystać statki Stena Line a także innych operatorów promowych. Mieści się niedaleko wejścia do portu, przy nabrzeżu Polskim.

"Przeniesienie operacji Stena Line na Publiczny Terminal Promowy w Gdyni pozwala nam na wprowadzenie znacznie większych jednostek. Nowy terminal dysponuje znacznie dłuższym nabrzeżem niż obecny, co umożliwia cumowanie tam jednostek o długości nawet 240 m takich jak statki klasy E-Flexer. Pierwsza z nich, Stena Estelle, rozpocznie kursowanie z Gdyni już tego lata" - mówi dyrektor zarządzający Stena Line Polska, Marek Kiersnowski.

Lokalizacja nowego terminalu sprzyja rozwojowi sektora frachtowego. Nowy terminal umożliwia też wdrożenie nowoczesnych i ekologicznych pomysłów Stena Line usprawniających operacje portowe, na przykład bramy inteligentne Smart Gate, czyli nowoczesne rozwiązanie automatyzujące odbiór naczep. Kolejna kwestia bardzo istotna dla Stena Line to zrównoważony transport. Na nowym terminalu będzie można wprowadzić idee "zielonego portu", a wśród nich zasilanie z lądu podczas postoju statków, co obniży emisję spalin.

Nowe miejsce, z którego będą odbywać się rejsy Stena Line, jest też udogodnieniem dla pasażerów. Nowy terminal jest bliżej centrum miasta, można tam dojść pieszo, co może zwiększyć zainteresowanie turystów po obu stronach morza. 

rel (Stena Line)

Fot.: Stena Line

1 1 1 1
+1 Czas na radykalną redukcję przewozu towarów czyli deglobalizację
Najlepszym sposobem na radykalną obniżkę emisji, na skalę dzisiejszych wyzwań, jest zmiana globalnego systemu gospodarczego opartego na globalnej gospodarce nastawionej na stały wzrost, nieuzasadnioną kreowaną konsumpcję i przewożenie wszystkiego wszędzie. Potrzebna jest relokalizacja i redukcja potrzeb i konsumpcji - powrót do rzeczy najistotniejszych, relacji międzyludzkich i współpracy, zamiast przerabiania biomasy i zasobów nieodnawialnych na chorobotwórcze emisje i odpady, ze skutkami katastrofy klimatycznej i wymierania gatunków. Aby zmniejszyć ślad klimatyczny transportu morskiego, trzeba radykalnie zmniejszyć zapotrzebowanie na przewóz niepotrzebnych towarów. "Kompromis" w IMO to czysty greenwashing.
21 październik 2020 : 17:39 Ewa | Zgłoś
0 zwolnienia bez odpraw oraz brak ubezpieczen emerytalnych
to jest problem zalog
oraz brak czesci zapasowych bo jest kryzys dlatego kopca
pilnowanie remontow silnikow kotlow to jest sciezka a nie handel gazem ciplarnianym
22 październik 2020 : 11:14 zed | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7175 3.7927
EUR 4.2291 4.3145
CHF 4.4993 4.5901
GBP 4.9492 5.0492