Żegluga

Firma Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM) z siedzibą w Hamburgu po raz pierwszy zbadała wpływ zmiany zachowań poszczególnych marynarzy na emisję dwutlenku węgla na wybranych statkach zarządzanych przez armatora. Korzystając z aplikacji firmy Signol, która powstała na podstawie najlepszych praktyk nauk behawioralnych, wykryto znaczne zmniejszenie zużycia paliwa na pojedynczych statkach.

Transport morski jest nadal jednym z najbardziej efektywnych pod względem emisji dwutlenku węgla środków transportu w handlu międzynarodowym. Obecnie sektor żeglugi odpowiada za dwa do trzech procent globalnej emisji dwutlenku węgla, zaciekle pracując nad zmniejszeniem swojej produkcji rok po roku zgodnie ze strategią IMO 2050.

Mający swoją siedzibę w Niemczech zarządca statków Bernhard Schulte Shipmanagement zaangażował się w dekarbonizację przemysłu żeglugowego m.in. poprzez wykorzystanie nauk behawioralnych i najnowszych technologii w celu poprawy wydajności paliwowej zarządzanej przez siebie floty.

Do udziału w projekcie badawczym, który przeprowadzono w drugiej połowie 2021 r., zaproszono 60 kapitanów i oficerów na 28 statkach będących pod pełnym zarządem BSM. W tym czasie każdy uczestniczący członek załogi otrzymywał za pośrednictwem aplikacji Signol zindywidualizowane cele, które są obliczane na podstawie wcześniejszych wyników marynarza. Co tydzień uczestniczący w projekcie pracownicy otrzymywali aktualizacje dotyczące ich osobistych osiągnięć za pośrednictwem aplikacji i poczty elektronicznej. Signol delikatnie zachęcał poszczególnych kapitanów i oficerów do wdrażania praktyk oszczędzania paliwa.

Analiza testów pilotażowych wykazała obiecujące wyniki na pojedynczych statkach, które muszą zostać zweryfikowane w dalszych testach. Projekt badawczo-rozwojowy dowiódł, że marynarzy można zmobilizować do działania.

Jestem zadowolony z ogólnego wyniku projektu pilotażowego, ponieważ potwierdził on naszą hipotezę, że marynarze są nie tylko kluczowymi pracownikami, ale również odgrywają cenną rolę w dekarbonizacji przemysłu żeglugowego. Jesteśmy pod wrażeniem wysiłków wszystkich uczestniczących w projekcie na rzecz zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2. W dłuższej perspektywie może to zapewnić ogromną wartość dodaną dla działalności naszych czarterujących oraz dla osiągnięcia celów klimatycznych – powiedział Nick Topham, dyrektor zarządzający BSM Deutschland.

Ludzka efektywność operacyjna jest obecnie prawdopodobnie kluczowym czynnikiem przyczyniającym się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych (GHG). Ta przełomowa praca w żegludze morskiej pokazuje, jak ważni są marynarze dla naszych globalnych celów środowiskowych i co się dzieje, gdy dajemy im odpowiednie informacje zwrotne. Wyniki te tworzą bezpośrednią wartość dla środowiska, biznesu i załogi, a my nie możemy się doczekać współpracy z kolejnymi innowacyjnymi firmami żeglugowymi w zakresie ograniczania emisji gazów cieplarnianych zgodnie z celami dotyczącymi zmian klimatycznych – dodał Dan White, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Signol.

Aby lepiej ocenić korzyści i możliwości płynące z nauk behawioralnych, BSM zamierza zacieśnić współpracę z Signol oraz przeprowadzić dalsze testy z zainteresowanymi partnerami. Celem jest przegląd i wykorzystanie wszystkich możliwości zmniejszenia śladu węglowego: technicznych, operacyjnych i behawioralnych.

Nauka behawioralna to systematyczna nauka o ludzkich zachowaniach i strategiach zmiany naszego podejścia w sposób ukierunkowany na cel i możliwy do sprawdzenia. To nauka o tym, co robimy, dlaczego to robimy i jak możemy to zmienić w ukierunkowany sposób. Łączy w sobie wiedzę i metody z różnych dziedzin, w tym ekonomii behawioralnej, psychologii, socjologii i neuronauki. Światowi gracze, tacy jak Google czy Uber, już od pewnego czasu współpracują z własnymi zespołami badawczymi zajmującymi się stosowaną nauką behawioralną, aby lepiej zrozumieć swoich klientów i wpływać na ich zachowania. Znajduje ona również zastosowanie w przemyśle motoryzacyjnym - nawet najmniejsze zmiany w zachowaniu kierowcy mogą mieć znaczący wpływ na zużycie paliwa.

AL, rel (BSM)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter