Jak podał włoski branżowy internetowy serwis informacyjny Shipping Italy - flotę armatora Caronte & Tourist (Caronte Shipping SpA) opuści ro-pax Epsilon. Według cytowanych przez to źródło nieoficjalnych informacji z rynku - prom jest "w procesie sprzedaży" firmie Euroafrica za ok. 50 mln euro.
Prom typu ro-pax Epsilon (nr IMO 9539054; GT 26 375; nośność 8615 t) ma 186 m długości, 25 m szerokości, mieści ok. 500 pasażerów i oferuje pas ładunkowy ro-ro o długości 2860 m. Statek należy do Caronte & Tourist (początkowo czarterowany był przez tę firmę od podmiotu powiązanego ze stocznią Visentini, później - w 2019 r. - zakupiony), ale w czarterze bare boat (bez załogi) eksploatowany jest, od początku 2014 roku, przez operatora Irish Ferries.
Są też jednak źródła, które inaczej przedstawiają historię promu.
Według IHS Sea-web, statek należał do Caronte Shipping SpA od lipca 2011 r., natomiast w grudniu 2013 r. został sprzedany do Irish Continental Group Plc (firma-matka Irish Ferries).
Według Shipping Italy, włoskie przedsiębiorstwo żeglugowe kontrolowane przez rodziny Franza i Matacena "porozumiało się z polską firmą" (a włoski portal żeglugowy spekuluje i typuje, że jest to Euroafrica) w sprawie sprzedaży swojego promu za ok. 50 mln euro. Przekazanie statku ma być jednak odroczone i nastąpi - jak twierdzi Shipping Italy - nie wcześniej, niż w listopadzie, ponieważ Epsilon do tego właśnie miesiąca zatrudniony jest w czarterze bare boat przez Irish Ferries (z opcją przedłużenia do połowy 2023 r.).
Irish Ferries zatrudniała statek na trasie Dublin - Cherbourg, a ostatnio - Dublin - Holyhead.
Niektóre źródła sugerują, że po zakończeniu obecnego czarteru (w Irish Ferries) statek (już jako należący do Euroafrica Shipping Lines) wszedł by w nowy czarter - w barwach Stena Line.
PBS; z mediów