Finnlines Polska, jeden z dwóch armatorów ro-ro, z jakim współpracuje terminal OT Port Gdynia działający na terenie Portu Gdynia, poprawia swoje zdolności przewozowe poprzez zwiększenie częstotliwości serwisu Gdynia-Hanko. Od 24 stycznia 2022 dwie jednostki ro-ro armatora Finnlines - mv Finnkraft i mv Finnhawk - będą obsługiwać linię oferując 6 odejść w tygodniu zgodnie z poniższym rozkładem.
Połączenia ro-ro są jednym z głównych segmentów rynku żeglugowego, obsługiwanych przez Port Gdynia. Dodatkowe połączenia mają sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na połączenia między Polską, a Finlandią.
Segment ro-ro odnotował 33,25 proc. wzrost przeładunków w stosunku do roku 2020. Dobre wyniki osiągnięto, dzięki stałemu rozwojowi oraz inwestycjom, prowadzonym w tym obszarze na terenie Portu Gdynia.
Dzięki konsekwentnie realizowanej Strategii Rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., w której zawarte są również cele dotyczące żeglugi ro- ro, zainteresowanie partnerów biznesowych stale rośnie.
W planach portu jest rozbudowa Basenu V, dzięki czemu większe jednostki ro-ro będą mogły być obsługiwane w porcie.Planowana inwestycja obejmuje m.in. prace pogłębiarskie z obecnych 7,6 m i 8 m do 10 m i 15,5 m głębokości, zalądowienie fragmentu Basenu V o powierzchni do ok. 20 tys. m kw. pod działalność portową, modernizację ramp oraz przebudowę nabrzeży.
rel (Port Gdynia SA)