Żegluga Gdańska sama posiada i/lub eksploatauje wyłącznie małe statki. Usługowo sprawuje jednak od listopada 2019 roku techniczny zarząd armatorski (third party management) nad masowcem o nośności niemal 52 tys. ton Delta Pearl (ex Right Hero), o czym zresztą informuje na swojej witrynie internetowej. Od kilku miesięcy gdańskie przedsiębiorstwo żeglugowe ma w zarządzie także masowiec znacznie większy - o nośności ok. 106 500 ton.
Według informacji, do których dotarł PortalMorski.pl, Żegluga Gdańska Sp. z o.o. od maja 2021 roku w imieniu i na rzecz armatora, sprawuje zarząd techniczny (możliwe, że również załogowy) nad masowcem Kumano Hero.
Statek klasy mini-capesize należy do Oaktree Capital Management LP (prawdopodobnie od czerwca 2021 roku, w efekcie transakcji o wartości 18,5 mln USD). Wcześniej należał do japońskiego armatora Osaka Fleet Co Ltd. Jednostka została przemianowana z Kumano Maru na Kumano Hero we wrześniu bieżącego roku.
Dwuposzyciowy masowiec został zbudowany w opraciu o standardowy projekt stoczni Oshima Shipbuilding - OS 106 Coal w roku 2008.
W ciągu ostatniego roku statek był eksploatowany głównie w rejonach: Zatoka Perska, Morze Czerwone, Indie, Azja południowo-wschodnia, Daleki Wschód, Australazja.
PBS
Fot.: armator
Kumano Hero - charakterystyka podstawowa:
nr IMO 9326380
państwo bandery - Wyspy Marshalla
rok budowy - 2008
stocznia - Oshima Shipbuilding Co Ltd, Saikai, Japonia
stoczniowy nr budowy - 10488
armator (właściciel) - Oaktree Capital Management LP, USA
operator, armator zarządzający - OCM Maritime Amur LLC (spółka zależna Oaktree Capital Management LP)
zarząd techniczny - Żegluga Gdańska Sp. z o.o.
długość całkowita - 254,62 m
długość między pionami - 249,62 m
szerokość konstrukcyjna - 43,00 m
zanurzenie - 13,465 m
wysokość boczna - 19,39 m
nośność - 106 507 t
wyporność - 121 207 t
masa statku pustego - 14 700 t
tonaż pojemnościowy brutto - 58 138
tonaż pojemnościowy netto - 33 870
łączna pojemność zbiorników paliwowych - 3950 m³
pojemność ładunkowa (ziarno) - 130 648 m³
pojembość zbiorników balastowych - 60 925 m³
liczba ładowni - 7
prędkość eksploatacyjna - 14,30 węzła
moc napędu głównego - MCR 12 268 kW (16 680 KM)
silnik napędu głównego - 1 × MAN-B&W 6S60MC (prod. Kawasaki Heavy Industries Ltd)
moc napędu pomocniczego (zespołów prądotwórczych) - 4 × 339 kW
zużycie paliwa przy prędkości 14,00 węzłów - 45,80 ton na dobę
klasyfikacja - Nippon Kaiji Kyokai (Class NK)