Żegluga

Polska barka West Order 1, która zatonęła w wyniku kolizji na Wezerze w Niemczech, została podjęta z dna i odholowana do nabrzeża w Nienburgu.

Śródlądowy statek do przewozu ładunków suchych West Order 1 zderzył się z holenderskim statkiem śródlądowym Timbo w niedzielę, 8 sierpnia. Polska barka doznała w burcie, w części dziobowej, rozległego pęknięcia i rozdarcia poszycia o długości pięciu metrów i szerokości jednego metra, co doprowadziło ostatecznie do jej zatonięcia. Do podjęcia statku z dna rzeki wynajęto m.in. holenderską firmę Royal Wagenborg.

Jak informują lokalne media, policja przypuszcza, że przyczyną wypadku były błędy w prowadzeniu pojazdów przez obie załogi. Wobec dwóch mężczyzn na pokładzie West Oder 1 oraz kapitana drugiej barki prowadzone jest dochodzenie w sprawie narażenia na niebezpieczeństwo ruchu żeglugowego. Załogi obu jednostek były trzeźwe.

W miniony weekend, przy podjęciu wraku West Oder 1 pracował ogromny dźwig pływający Triton oraz holenderska pogłębiarka. Ładunek ponad 600 ton kukurydzy w zalanej ładowni nasiąknął wodą i musiał zostać przeładowany na inne barki. W niedzielę wieczorem dźwig pływający podniósł barkę i ustabilizował ją na rzece.

West Order 1 została podniesiona i odholowana do Nienburga, a zamknięty tymczasowo odcinek środkowej Wezery został ponownie otwarty dla żeglugi.

Od czasu kolizji dwóch statków w dniu 8 sierpnia br. ruch na Wezerze pomiędzy Nienburgiem a jazem Drakenburg był zablokowany. Oznaczało to wielodniowe "objazdy" przez kanał Küstenkanal koło Oldenburga i kanał Dortmund-Ems. Część ładunków zamiast transportować drogą wodną przenoszono również na ciężarówki.

AL, z mediów

Fot.: Feuerwehr / Straż Pożarna Niemiec; Royal Wagenborg

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter