Globalne przedsiębiorstwo żeglugi kontenerowej Ocean Network Express (ONE) podpisało list intencyjny z japońskim armatorem Shoei Kisen Kaisha na 15-letni czarter sześciu nowych, bardzo dużych kontenerowców określanych jako ULCS Ultra Large Container Ships.
Kontenerowce o ładowności ponad 24 tys. TEU zostaną zbudowane przez stocznie Imabari Shipbuilding Co., Ltd oraz Japan Marine United Corporation do 2023/2024 roku. - Stanowić będą część strategii wprowadzenia dużych, nowoczesnych i paliwooszczędnych statków celem wzmocnienia konkurencyjności firmy - informuje ONE.
Jak czytamy w komunikacie ONE, obecnie największe na świecie jednostki ULCS mają maksymalną pojemność nieco poniżej 24 tys. TEU. Sześć nowych jednostek przekraczających tę granicę może znacząco przynieść korzyści dotyczące emisji dwutlenku węgla i zminimalizowania zużycia paliwa. Przyczynić się mają do tego: nowoczesny kształt kadłuba i systemy oczyszczania spalin, tzw. scrubbery.
Inicjatywa ta stanowi kontynuację wysiłku ONE na rzecz bardziej konkurencyjnych i najlepszych w swojej klasie usług. To potwierdza nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego – informuje firma.
Ocean Network Express (ONE) jest dużym nowym globalnym przedsiębiorstwem żeglugi kontenerowej, które powstało w wyniku połączenia działalności trzech japońskich przewoźników liniowych: Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd (“K” Line), Mitsui O.S.K. Lines Co., Ltd (MOL) and Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK). Z siedzibą w Singapurze i łączną zdolnością produkcyjną floty kontenerowców o pojemności 1 440 000 TEU, firma obejmie ponad 100 krajów, w tym ponad 200 kluczowych portów z całego świata. Firma swój oddział posiada również w Trójmieście.
Linia żeglugowa wyróżnia się kolorem marki - różowym - używanym do malowania statków i kontenerów.
AL, rel (ONE)