Francuski armator CMA CGM ustanowił nowy rekord świata pod względem liczby załadowanych kontenerów na jeden statek. Chodzi o niedawno przekazany, CMA CGM Jacques Saade, największy statek świata z napędem na LNG.
CMA CGM Jacques Saade we flocie francuskiego armatora - Grupy CMA CGM, to pierwszy w świecie wielki kontenerowiec (ULCV - Ultra Large Container Vessej) z napędem zasilanym skroplonym gazem ziemnym. Pływający pod banderą francuską statek charakteryzuje się ładownością 23 000 TEU.
Kiedy wypływał z Singapuru w poniedziałek, 12 października przewoził rekordową liczbę 20 723 pełnych kontenerów.
Po dołączeniu do floty CMA CGM 22 września, statek odbywa obecnie swój dziewiczy rejs w ramach serwisu CMA CGM Group (FAL 1), łączącego Azję z Europą Północną. Linia ta zapewnia cotygodniowy serwis obejmujący 13 połączeń w ciągu 84 dni.
W listopadzie 2017 r. Rodolphe Saadé, prezes i dyrektor generalny Grupy CGM CMA, zdecydował o wyposażeniu tej serii kontenerowców w silniki napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG) - to pierwszy w historii żeglugi taki przypadek dla kontenerowców klasy wielkościowej Ultra Large Container Vessels. W ten sposób Grupa CMA CGM udowodniła swoje zaangażowanie w rozwój transportu morskiego w zakresie transformacji energetycznej - stwierdzono w oficjalnym komunikacie.
Nowy statek Grupy CMA CGM (o nośności ok. 217 000 ton) jest obecnie największym statkiem świata z napędem na LNG, podobnie jego silnik główny jest największym i największej mocy istniejącym silnikiem zdolnym do spalania gazu ziemnego.
AL, rel (CMA CGM)