Unity Line Limited oraz Polska Żegluga Bałtycka planują utworzyć wspólną spółkę poprzez przystąpienie Unity Line do spółki Polskie Promy - poinformował we wtorkowym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
“Zamierzona koncentracja nastąpi w formie utworzenia wspólnego przedsiębiorcy przez Unity Line Limited z siedzibą w Limassol na Cyprze (“Unity Line”) oraz Polską Żeglugę Bałtycką z siedzibą w Kołobrzegu (“PŻB”), poprzez przystąpienie Unity Line do utworzonej w tym celu przez PŻB spółki Polskie Promy z siedzibą w Szczecinie” - napisano w komunikacie.
Jak informuje UOKiK Unity Line należy do grupy kapitałowej tworzonej przez przedsiębiorstwo państwowe Polska Żegluga Morska. Jest to wiodąca i największa grupa armatorska w Polsce i jeden z większych w Europie i na świecie morskich przewoźników suchych ładunków masowych.
PŻB jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa i stoi na czele tworzonej przez siebie grupy kapitałowej PŻB, będącej właścicielem i armatorem promów morskich.
Przedsiębiorcy uczestniczący w koncentracji prowadzą żeglugę promową na Bałtyku (Unity Line pod marką Unity Line i PŻB pod marką Polferries). Polskie Promy mają być przedsiębiorcą powołanym do pozyskania finansowania, a następnie zamówienia i nadzoru budowy promów morskich typu ro-pax (promy towarowo-pasażerskie).
Łukasz Pawłowski
Miejmy nadzieję, że to połączenie nie zakończy się tak jak połączenie robiącej bokami stoczni szczecińskiej Gryfia i dochodowej świnoujskiej Morskiej Stoczni Remontowej. Obecnie rozpoczęto likwidację MSR (w czwartek nadzwyczajna sesja rady miasta-protest). Mienie stoczni pojedzie do Szcxecina a teren zostanie zaorany. To efekt programu STOCZNIE.
Rzecz w tym, że konkurencja nie śpi, ale wciąź się rozwija. TT Line w 2022 otrzyma 2 promy, każdy o długości linii ładunkowej 4600m. Promy PŻB i UNITY LINE są stare, dwukrotnie mniejsze , droższe w eksploatacji, nieekologiczne itd.
Ministerstwo od gospodarki morskiej wymyśliło,,że polscy armatorzy promów pokonają konkurencję nie nowymi duźymi, nowoczesnymi promami, ale konsolidacją dwóch państwowych firm i wielce obiecującą nazwą nowej spółki POLSKIE PROMY.
Nazwa zamiast nowoczesności, będzie niestety promować nasze nieudacznictwo i niestety brak rozumienia potrzeb armatorów przez decydentów.
Nowa Spóka lekiem na całe zło.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.