Trwa dochodzenie w sprawie zderzenia Florence Spirit i Alanis w Kanale Welland, łączącym wielkie jeziora amerykańskie Ontario i Erie.
Do incydentu doszło w sobotę około godz. 15:55 lokalnego czasu, na południe od Port Robinson, kiedy to Alanis, przewożący części turbin wiatrowych do Duluth w Minnesocie, zderzył się podczas nieudanego manewru mijania z Florence Spirit, który z ładunkiem węgla płynął do Quebec. Według innych źródeł Florence Spirit zmierzał z węglem do portu Grande-Anse, a Alanis do Montrealu.
Natomiast według "Welland Tribune", w momencie zaistnienia kolizji Florence Spirit szedł w dół kanału, podczas gdy Alanis płynął w przeciwnym kierunku.
Przedstawiciel zarządu kanału (St. Lawrence Seaway Management Corporation) powiedział "Welland Tribune", że dwa statki zderzyły się prawymi burtami części dziobowych, dodając, że statek Florence Spirit doznał większych uszkodzeń, ponieważ siedział niżej w wodzie.
Nikt nie odniósł obrażeń w wypadku i nie odnotowano zanieczyszczenia kanału ładunkiem ani paliwem okrętowym.
Kolizja nie przerwała też ruchu na kanale.
Alanis odholowano po wypadku do Port Colborne, a Florence Spirit - do Thorold.
Do przeprowadzenia dochodzenia oddelegowano zarówno urzędników St. Lawrence Seaway Management Corporation's, jak i Transport Canada oraz TSB Canada (Transportation Safety Board).
Zbudowany w 2004 roku masowiec o nośności 14 001 t i wyporności 17 873 t Florence Spirit (ex Arklow Willow) należy do kanadyjskiego armatora McKeil Marine, a Alanis (ex Alina, ex Beluga Faith) z roku 2010 jest statkiem wielozadaniowym przystosowanym do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych (MPP HL) o nośności 12 591 t i stanowi własność niemieckiego dship.
PBS
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.