X-Press Feeders dodał gdyński terminal GCT do swojego serwisu GPX, łączącego z częstotliwością jednego zawinięcia w tygodniu porty w rotacji: Hamburg - Gdynia - Gdańsk - Hamburg.
Połączenie obsługuje kontenerowiec X-Press Mulhacen o ładowności 809 TEU, który w ostatni wtorek (30 czerwca) po raz pierwszy zawinął do terminalu Gdynia Container Terminal / Hutchison Ports Gdynia. Obsługa statku przebiegła szybko i bez najmniejszych zakłóceń.
Nawiązanie współpracy pomiędzy X-Press Feeders a GCT znacznie wzmocni różnorodność i dostępność połączeń morskich dla klientów terminalu - zapewnia GCT. Pierwszym armatorem korzystającym z nowego połączenia został Ocean Network Express.
Przed 30 czerwca statek X-Press Mulhacen zawijał do Gdyni, od marca, już około 10 razy.
Statek o całkowitej ładowności nominalnej 809 TEU i ładowności 529 kontenerów "statecznościowych" (po 14 ton), z czego 238 TEU w ładowniach i 571 na pokładzie, oferuje 150 gniazd dla pojemników chłodzonych.
Niemal 142-metrowej kontenerowiec z klasą lodową FS Ice Class 1A, o tonażu pojemnościowym 7702 i nośności 9620 ton oraz 14 020 t wyporności, zbudowany w Chinach i wyposażony w Holandii w 2008 r., pływający pod banderą Malty, należy do założonego w 1972 r. armatora X-Press Feeders z Singapuru, który jest także operatorem i armatorem zarządzającym kontenerowca.
Armator Sea Consortium Pte Ltd (X-Press Feeders) dysponuje, jak sam informuje, flotą ponad 100 statków o wielkości do neo-panamax (według innego źródła posiada 35 własnych statków + 6 w zamówieniach / w budowie i eksploatuje kolejnych 48 wyczarterowanych) i sam określa się, jako największy w świecie publiczny przewoźnik feederowy w dodatku - o najszerszej, najbardziej zróżnicowanej obecności geograficznej.
Ranking Alphaliner'a plasuje X-Press Feeders na 18 miejscu wśród morskich przewoźników kontenerowych pod względem łącznej zdolności przewozowej kontenerów (informacja z witryny internetowej armatora), a w roku 2018 jego statki przewiozły 5,6 mln TEU.
PBS
Fot.: GCT, Wikimedia Commons