W dniu 31 stycznia br. podpisano umowę na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę wraz z wyposażeniem nowego statku pasażerskiego, który pływał będzie po jeziorze Jamno.
Statek pasażerski typu katamaran, o napędzie hybrydowym, przeznaczony będzie do transportu pasażerów przez Jezioro Jamno, pomiędzy przystankami Jamno Przystań–Unieście II Przystań. Zostanie zbudowany przez Gdyńską firmę Alumilex.
Poszycie kadłuba statku, a także pokład i nadbudówka będą wykonane ze stopów aluminium. Hybrydowy napęd statku będą stanowiły dwa rodzaje silników: elektryczny, zasilany z baterii litowo-jonowych oraz spalinowy. Część pasażerska statku zostanie podzielona na część zadaszoną zamkniętą, część zadaszoną otwartą oraz część niezadaszoną otwartą, która będzie obejmować maksymalnie 25% przestrzeni pasażerskiej i znajdowała się będzie w tylnej części statku.
Szacowany czas trasy Jamno-Unieście to ok. 15 minut. Statek ma zastąpić uruchamianą w sezonie letnim linię autobusową nr 1. Kursowanie statku będzie dopasowane do kursujących linii autobusowych.
Statek ma zostać dostarczony 30 maja 2021 roku.
Liczba Pasażerów max: 120 (wraz z załogą)
Miejsca siedzące: min 100
Miejsca na rowery: 7
Miejsca dla wózków dziecięcych i wózków inwalidzkich 1+1
Dane techniczne:
Długość całkowita: 19-21 m
Szerokość całkowita: 4,5-5,5 m
Zanurzenie kadłuba do KLW: do 0,60 m
rel (Urząd Miejski w Koszalinie)
DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/1629 z dnia 14 września 2016 r. zmieniająca dyrektywę 2009/100/WE i uchylająca dyrektywę 2006/87/WE
DT ustanawia wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej !!!
Inni już próbowali taki przewał wcisnąć na rynek żeglugowy... !
Nie dajcie się nabrać na możliwości projektantów i budowniczych ... bo zapłacicie jak za statek pasażerski, a otrzymacie mały statek do przewozu 12 pasażerów ...
pozdrawiam
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.