Żegluga

W czwartek, 19 grudnia, w chińskiej stoczni Jiangsu Jinling w Nanjing rozpoczęto budowę nowoczesnego promu TT-Line w ramach projektu "Green Ships". Tym samym - jak podano w oficjalnym komunikacie niemieckiego operatora promowego - TT-Line inwestuje w przyszłość poprzez projekt ''Green Ships''. 

Jako pionier na południowym Bałtyku, statek będzie napędzany gazem ziemnym, przechowywanym w postaci LNG (skroplonej), będącym obecnie najczystszym, upowszechniającym się w dość szybkim tempie, paliwem morskim.

"Cieszymy się, że z tym pierwszym cięciem stali osiągnęliśmy kolejny kamień milowy w naszym projekcie budowy promu "Green Ship". W trakcie długiego procesu projektowania, najwyższy priorytet został nadany ekonomicznej oraz ekologicznej eksploatacji promu. To pozwoliło nam na dalszą optymalizację projektu statku" - mówi Bernhard J. Termühlen, dyrektor zarządzający TT-Line. Przykładano też dużą wagę do elastyczności i szybkiego przeładynku (skracania czasu postoju w portach).

Dzięki zastosowaniu na "Green Ship" bezsiarkowego LNG jako paliwa, TT-Line zredukuje emisję cząsteczek stałych o 93 % oraz emisję tlenków siarki o 98 % w stosunku do konwencjonalnego paliwa MGO. Emisja tlenku azotu będzie również zmniejszona - o 82 %, a emisja CO₂ - nawet o 60 % w przeliczeniu na jednostkę frachtową.
TT-Line Green Ship dąży do osiągnięcia maksymalnego wyniku pięciu gwiazdek według "Clean Shipping Index".

Faza budowy Green Ship, w którym statek jest montowany z poszczególnych sekcji, oficjalnie rozpoczyna się od cięcia blach. Podczas, gdy wnętrze statku jest dalej projektowane, kadłub będzie już konstruowany.
Wprowadzenie do eksploatacji nowoczesnego promu nastąpi po zakończeniu prac wewnątrz statku. Przekazanie statku armatorowi przez chińską stocznię spodziewane jest w 2022 roku.

Prom typu ro-pax będzie miał miejsca dla 800 pasażerów i ponad 200 zestawów drogowych.

Projekt statku został opracowany przez kopenhaskie biuro projektowo-konsultingowe OSK-Shiptech, armatora i stocznię.

MAN Energy Solutions zapewni zakres dostawy systemu napędowego statku wspólnie z firmą Aspin Kemp & Associates (AKA), w której ma 40 % udziałów. AKA specjalizuje się w systemach dystrybucji mocy i zarządzania energią, a także napędach w zastosowaniach morskich i przemysłowych.
Z kolei inna firma z grupy MAN Energy Solutions - MAN Cryo – dostarczy system zasilania paliwem gazowym. MAN Cryo oferuje systemy magazynowania, dystrybucji i dostatwy / podawania skroplonych gazów.

MAN Energy Solutions’ dostarczy na prom "Green Ship":

  • silniki napędu głównego - 2 × 8L51/60DF + 2 × 6L51/60DF MAN, czterosuwowe, dual-fuel, o łącznej mocy 29 400 kW
  • śruby napędowe - 2 × MAN Alpha, nastawne
  • przekładnie redukcyjne - 2 × [2 wejścia / 1 wyjście]
  • system składowania i podawania paliwa gazowego - MAN Cryo FGSS, w tym zbiorniki paliwowe 2 × 500 m³, typu C, izolowane płaszczem próżniowym
  • system przekształtnikowy, zarządzania mocą i dystrybucją energii - AKA HyProp ECO system
  • napędy, zespoły prądotwórcze i silniki dla PTO (prądnicy wałowej) i dziobowych sterów strumieniowych (AKA)

TT-Line oferuje sieć połączeń promowych do południowej Szwecji. Linie promowe są obsługiwane przez sześć nowoczesnych promów, oferujących do 17 rejsów dziennie, łącząc port w Świnoujściu (od 2014 r.), porty niemieckie w Travemünde i Rostocku oraz litewskie miasto Kłajpeda z południowym szwedzkim węzłem komunikacyjnym Trelleborg. Promy TT-Line przewożą rocznie ok. 900 000 pasażerów, 180 000 samochodów i ponad 400 000 jednostek ładunkowych.

rel (TT-Line), PBS

"Green Ship" TT-Line - charakterystyka podstawowa:
nr IMO - 9865685
stocznia - Jiangsu Jinling, Chiny
stoczniowy symbol budowy - JLZ8180222
operator, armator zarządzający - TT-Line GmbH & Co KG
armator (właściciel) - Aug Bolten Wm Miller's
długość całkowita - 229,40 m
długość między pionami - 217,78 m
szerokość maksymalna - 31,60 m
szerokość konstrukcyjna - 31,00 m
zanurzenie - 6,70 m
nośność - 8000 t
tonaż pojemnościowy brutto - 45 000
skompensowana pojemność brutto - 40 254 CGT
długość pasa ładunkowego ro-ro - 4600 m
łączna moc napędu głównego - MCR 28 600 kW (38 884 KM), CSR 24 310 kW (33 052 KM)
prędkość eksploatacyjna - 21,00 węzłów
liczba miejsc dla pasażerów - 866

Green Ship - info.
System napędowy, łącznie z paliwowym LNG na Green Ship TT-Line.
Silnik dual-fuel napędu głównego marki MAN.
Green Ship - info.System napędowy, łącznie z paliwowym LNG na Green Ship TT-Line.Silnik dual-fuel napędu głównego marki MAN.
+12 GREEN SHIP
podobna informacja ukazała się rok temu z parametrami promu po tym jak TT-LINE podpisał kontrakt z chińską stocznią.
Gwoli ścisłosci w tzw międzyczasie chinska stocznia GSI dostarczyła dwa promy zasilane LNG dla szwedzkiego armatora Gotland.
Niedoszły krajowy projekt dla PŻB też był GREEN SHIP zasilany LNG. Gdyby nie destrukcyjna działalność menadżerów niektórych firm państwowych i lobbystów to krajowy projekt mógłby być już w produkcji
Ciekawe co PŻM będzie robiło z czterema silnikami na trasie do Trelleborga ?
20 grudzień 2019 : 09:57 ryszard 3 | Zgłoś
+2 Prom.
Gryfia od 2016 już od tnie od kilku lat, tylko że w ch.....a . I to na naszej kasie . Brawo Solidaruchy !
23 grudzień 2019 : 12:24 Podatnik | Zgłoś
+4 A czy
Nie sądzisz że taka sytuacja jaka jest w Gryfii i Świnoujściu to wynik wspaniałej współpracy MS TFI Mars za rządów Dąbrowskiego ? , Stocznia w Świnoujściu miała świetne wyniki i prowadziła duże projekty dla Norwegów dlatego była dużym zagrożeniem konkurencyjnym dla BMO i trzeba było ją zgnoić co poszło gładko. Poza tym czy stocznia MSR wpisywała się w ogólny stan gospodarki polskiej która została zgnojona a tu na złość ta stocznia dawała sobie radę
A przy okazji wypowiedz się coś na temat sztandarowego projektu , fabryki st³ która miała być koniem pociągowym przemysłu stoczniowego dla województwa i wsadzono w nią pół miliona złotówek z tym że większość pochodziła z dotacji unijnych dla Polski a według ostatnich danych przekroczyła krawędź upadku
23 grudzień 2019 : 17:17 Filip z konopi | Zgłoś
+4 A czy co ?
Oczywiście że jest to wynik działalności MS TFI Mars za rządów Dąbrowskiego. Byłem również przeciwnikiem połączenia MSR w Ś-ciu i Gryfii bo ta ostatnia jest w stanie doprowadzić do bankructwa nawet Międzynarodowy Fundusz Walutowy. Tak samo przez wiele lat krytykowałem BMO czy jak tam mu teraz, bo uważałem, że produkcja tej firmy to tylko zasłona dymna przed wyprowadzeniem stek milionów złotych dotacji ze skarbu państwa, a firma po udanej operacji zostanie porzucona, co też się stało. Wielu bezczelnych cwaniaków zarobiło miliony, a skarb państwa wydał na inwestycje i dostał za to przewalony kontrakty do dotowania. Nie usprawiedliwia to jednak PIS-u który rządzi już 5 rok i nie zrobił w Gryfii porządku, a współpracuje z ludżmi którzy klaskali MARs-wi a teraz odwracają kota ogonem.
24 grudzień 2019 : 12:41 Podatnik | Zgłoś
+5 c.d.
Zatrudnianie przez PISowskich Prezesów ludzi "podejrzanych" luz złapanych na gorącym uczynku złodzieji zamiast ich usuwanie powoduje że nieusuwalne rządzące tam sitwy są zagrożeniem dla MSR w Ściu (zielona stocznia) , PŻM (remonty :-) ), PŻB (budowa prom ) , MON (remont ORP LUBLIN ), ARP, budżetu państwa i wiele wiele innych podmiotów. BLOKUJA MIEJSCA NORMALNYM LUDZIOM I FACHOWCOM KTÓRZY CHCIELIBY ŻEBY TO BYŁA STOCZNIA A NIE WIECZNIE DOTOWANA I POWSZECHNIE ZNANA LODZIARNIA ! PIS NIE CHCE NAPRAWY SYTUACJI I ODBUDOWANIA PRZEMYSŁU STOCZNIOWEGO W SZCZECINIE, TYLKO UTRZYMUJE Z PAŃSTWOWYCH PIENIĘDZY SWOJE BOJÓWKI. A NIE TAK BYŁO MÓWIONE PODCZAS WYBORÓW Z 16' I 19'. Praca jest na mieście, tylko uczciwa. A to jest coś z czym te cwaniaki mają niewiele wspólnego. Tylko opcja zerowa na wyspie i nowe kadry mogą coś pomóc. Pozytywne rezultaty mogą przyjść gdzieś dopiero za 10 lat, ale nie z tymi ludźmi.
24 grudzień 2019 : 12:51 Podatnik | Zgłoś
+4 c.d.
Kiedyś gazety i media informacyjne były po to żeby ludzie coś się dowiedzieli, byli mądrzejsi czy światlejsi. Dziś są tylko po to żeby ludzi ogłupić wcisnąć im kit i zrobić z nich idiotów !
24 grudzień 2019 : 13:23 Podatnik | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter