Żegluga

Dwie jednostki, które jeszcze niedawno należały do grupy Stena, przechodzą w ręce nowych właścicieli. Chodzi o towarowe statki Stena Carrier oraz Stena Freighter.

Informacja o sprzedaży dwóch promów towarowych pojawiła się przy okazji publikacji raportu finansowego za pierwsze półrocze 2018 r. Armator zdradził, że dwa wspomniane statki trafią do nowych właścicieli. Na początku nie podano nazw firm, które przejmują jednostki. W niedzielę w mediach pojawiła się informacja, że Stena Carrier trafi do meksykańskiej firmy Baja Ferries.

Z promu Stena Carrier w ostatnim czasie korzystała głównie firma P&O Ferries. W czerwcu br. został on wyczarterowany w celu obsługi połączenia pomiędzy Rotterdamem a Teesport. Wcześniej, do kwietnia br., ten sam armator wykorzystywał tę jednostkę na trasie Dublin-Liverpool, na której zastępował modernizowaną w tym czasie jednostkę towarowo-pasażerską European Endeavour. Sprzedaż statku Stena Carrier, z którego tak chętnie korzystał brytyjski przewoźnik, wymusiła zmiany na trasach obsługiwanych przez P&O Ferries.

Więcej >>>

PromySkat.pl

1 1 1 1
+1 odbudujemy
zaraz po wybudowaniu 10-ciu promów dla PŻM, odbudujemy pchacze, barki, śluzy i kanały!
28 sierpień 2017 : 11:07 1ico | Zgłoś
0 Koszty
Kto za to zapłaci? Podatnik polski, a jakże... Politycy robią sobie jaja z budżeteu i takim inwestowaniem. Taniej było by "wyprodukować" dodatkową autostradę Śląsk-Szczecin plus nową linię kolejową na tej trasie...
31 sierpień 2017 : 09:06 Pies na wydatki... | Zgłoś
0 długoterminowa inwestycja
Może taniej, ale jak udowadnia np. Holandia =, efektywniejszy dla gospodarki jest transport śródlądowy. Tańszy, bardziej ekologiczny, odciąża infrastrukturę drogową. Zamiast kupować dom na hipotekę, kupisz sobie barkę na hipotekę, masz dom i pracę za razem. Wielu holendrów i nie tylko tak żyją, tylko im stworzono ku temu warunki.
06 wrzesień 2017 : 05:13 rsf | Zgłoś
0 Lata minione...
Pamiętam, jak za "komuny" pływały pociągi rzeczne na Odrze z węglem i inną masówką. Przez Odrę i Zalew "szły" zestawy holowane po 6-7 barek w każdym, jeden pociąg za drugim. W tamtym układzie ekonomiczno-transportowym był wielki sens, teraz, gdy cała infrastruktura legła w gruzach, jej odbudowanie przyprawi o ból głowy księągowych RP...
31 sierpień 2017 : 09:12 Pies na wydatki... | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7439 3.8195
EUR 4.2433 4.3291
CHF 4.5258 4.6172
GBP 4.9741 5.0745