Najważniejsze, żeby zabezpieczyć teraz stabilizację PGŻ - powiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk odnosząc się do medialnych doniesień, że za rządów PO-PSL Grupa Polska Żegluga Morska została doprowadzona na skraj bankructwa.
"Polska Żegluga Morska znajdowała się w szczególnie dramatycznej sytuacji. Oczywiście wcześniejszy zarząd tak komplikował dokumenty księgowe, że dochodzenie do tych faktycznych strat i powodu tego, zabiera znaczne ilości czasu" - powiedział w rozmowie z Radiem Maryja Marek Gróbarczyk.
Minister stwierdził, że "to chyba jeszcze nie koniec tych wszystkich informacji, które w końcu wydobędziemy z tego przedsiębiorstwa". "Dla nas jest najważniejsze, żeby zabezpieczyć teraz stabilizację PŻM" - podkreślił.
Za rządów PO-PSL Grupa Polska Żegluga Morska została doprowadzona na skraj bankructwa, a z jej kont zniknęło 300 mln euro. Doniesienia komisarza w PŻM-ie Pawła Brzezickiego przekazuje weekendowa "Gazeta Polska Codziennie".
"Biżuteria za 100 tys. dol., cygara za 40 tys. i ekskluzywna damska bielizna. Takie rzeczy były kupowane za pomocą kart kredytowych przez pracowników spółki wchodzącej w skład Grupy Polska Żegluga Morska. Paweł Brzezicki, komisarz w PŻM-ie twierdzi, że za rządów PO-PSL grupa została doprowadzona na skraj bankructwa, a z jej kont zniknęło 300 mln euro" - czytamy w dzienniku.
Z ustaleń "GPC" wynika, że chodzi o wydatki w spółce Polsteam, wchodzącej w skład grupy PŻM, zajmującej się w Stanach Zjednoczonych m.in. pozyskiwaniem kontrahentów. Nieuzasadnione wydatki zostały wykryte podczas jednej z kontroli, które od ubiegłego roku prowadzone są w Grupie. Kontrola dotyczyła lat 2004-2016.
"Przerażająca jest skala, bo kwestionujemy 90 proc. wydatków opłaconych kartami służbowymi" - mówi cytowany przez dziennik Robert Dąbrowski, szef działu kontroli wewnętrznej w Grupie PŻM.
Komisarz Paweł Brzezicki w sprawie "wyrządzenia szkód w wielkich rozmiarach" w Grupie PŻM poinformował już organa ścigania. Śledztwo w tej sprawie wszczęła Prokuratura Krajowa - informuje dziennik.
march/ dsr
Bez smarowania PŻM zwinął by się już dawno!
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.