Żegluga

Najważniejsze, żeby zabezpieczyć teraz stabilizację PGŻ - powiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk odnosząc się do medialnych doniesień, że za rządów PO-PSL Grupa Polska Żegluga Morska została doprowadzona na skraj bankructwa.

"Polska Żegluga Morska znajdowała się w szczególnie dramatycznej sytuacji. Oczywiście wcześniejszy zarząd tak komplikował dokumenty księgowe, że dochodzenie do tych faktycznych strat i powodu tego, zabiera znaczne ilości czasu" - powiedział w rozmowie z Radiem Maryja Marek Gróbarczyk.

Minister stwierdził, że "to chyba jeszcze nie koniec tych wszystkich informacji, które w końcu wydobędziemy z tego przedsiębiorstwa". "Dla nas jest najważniejsze, żeby zabezpieczyć teraz stabilizację PŻM" - podkreślił.

Za rządów PO-PSL Grupa Polska Żegluga Morska została doprowadzona na skraj bankructwa, a z jej kont zniknęło 300 mln euro. Doniesienia komisarza w PŻM-ie Pawła Brzezickiego przekazuje weekendowa "Gazeta Polska Codziennie".

"Biżuteria za 100 tys. dol., cygara za 40 tys. i ekskluzywna damska bielizna. Takie rzeczy były kupowane za pomocą kart kredytowych przez pracowników spółki wchodzącej w skład Grupy Polska Żegluga Morska. Paweł Brzezicki, komisarz w PŻM-ie twierdzi, że za rządów PO-PSL grupa została doprowadzona na skraj bankructwa, a z jej kont zniknęło 300 mln euro" - czytamy w dzienniku.

Z ustaleń "GPC" wynika, że chodzi o wydatki w spółce Polsteam, wchodzącej w skład grupy PŻM, zajmującej się w Stanach Zjednoczonych m.in. pozyskiwaniem kontrahentów. Nieuzasadnione wydatki zostały wykryte podczas jednej z kontroli, które od ubiegłego roku prowadzone są w Grupie. Kontrola dotyczyła lat 2004-2016.

"Przerażająca jest skala, bo kwestionujemy 90 proc. wydatków opłaconych kartami służbowymi" - mówi cytowany przez dziennik Robert Dąbrowski, szef działu kontroli wewnętrznej w Grupie PŻM.

Komisarz Paweł Brzezicki w sprawie "wyrządzenia szkód w wielkich rozmiarach" w Grupie PŻM poinformował już organa ścigania. Śledztwo w tej sprawie wszczęła Prokuratura Krajowa - informuje dziennik. 

march/ dsr

+3 co kraj ,to obyczaj
Skazać za malversacje i zagarnięcie środków pieniężnych , na 6,5 lat odsiadki, to można szwagra króla,a przecież Polska królestwem nie jest,od mojego'' szwagra'' wara
11 marzec 2018 : 17:13 hihi | Zgłoś
+5 Brzezicki - na leczenie już za późno?
Facet opętany rządzą zemsty zleca generowanie dowodów, zastrasza obecną załogę itp. itd. Czy tak wygląda zarządzanie firmą?
11 marzec 2018 : 17:15 RobertOO | Zgłoś
+1 Rządy platformianej komuny
Jak kraj długi i szeroki słychać o złodziejstwie Platfusów, dlaczego niby PŻM miałby być niby nagle nie okradany?
11 marzec 2018 : 18:10 PŻ Morski | Zgłoś
+1 Rządy pisdzielczej komuny
Jak kraj długi i szeroki słychać o złodziejstwie Pisdzielców, dla czego niby PŻM miałby być nagle nie okradany?
12 marzec 2018 : 19:26 wiedzący | Zgłoś
+3 Piowska komuna
Jeszcze usłyszysz o złodziejstwie Pisiorów i włosy dęba ci staną.
13 marzec 2018 : 16:01 DarekN | Zgłoś
+8 Do RobertOO
I wódki nie pozwala trzymać w szafie w biurze związkowców !
11 marzec 2018 : 22:26 Bolek | Zgłoś
+7 Oto jest pytanie ?
Czy Grupa PŻM to już jest grupa przestępcza jak Pruszków i Wołomin ? Ile jest jeszcze trupów w szafie ? Scenariusz na Pitbula 4 ?
11 marzec 2018 : 21:57 Vega2 | Zgłoś
+1 CHUCK NORRIS NA KOMISARZA !
TYLKO ON ROZBIJE TEN GANG !
12 marzec 2018 : 21:42 Dede | Zgłoś
+4 Populizm
Chcesz jechać - trzeba osie smarować. Od wielu lat znane powiedzenie, które stosuje się w biznesie. Jeśli PŻM chce wozić ładunki to musi połechtać od czasu do czasu tych, którzy takimi ładunkami dysponują. Obecne władze albo więc nie wiedzą jak prowadzić biznes ładunkowy i skończy się to katastrofą albo rzucają plebsowi takie krwawe kawałki ku jego uciesze, sami robiąc tak samo.
12 marzec 2018 : 19:47 Kosma | Zgłoś
+3 chyba zbyt przesadne smarowanie
Populizm?Metoda kosztownego smarowania okazała się mało skuteczna,skoro na przestrzeni kilkunastu lat zniknęło 2/3 floty PŻM
12 marzec 2018 : 20:20 hihi | Zgłoś
+3 PŻM
A co ma jedno do drugiego? PŻM sprzedawał statki bo na rynku masowców pojawiło się ich całe mnóstwo nowych i właściciele ładunków zaczęli wybrzydzać. To nie te czasy, że 30-35 letnie statki pływały sobie spokojnie pomiędzy USA i Europą. Po pierwsze wzmożono kontrole PSC i Cost Guardu, producenci wyposażenia statków idą do przodu i nie oferują już nawet sukcesorów poprzedniego wyposażenia co wiąże się z koniecznością dużych modyfikacji, wprowadzenie ballast water management powoduje, że znikają kolejne statki wiekowe, a kończąc myśl samo wykonanie statków już nie jest jaki kiedyś i po prostu ich eksploatacja staje się nieopłacalna.
Bez smarowania PŻM zwinął by się już dawno!
13 marzec 2018 : 05:39 Kosma | Zgłoś
+3 nowy tonaż.
Przy okazji tragedii morskich,Prestige,Cemfjord,El Faro wychodzi na jaw ,że eksploatowane są statki 30-40 letnie,a wiodący światowy klasyfikator wręcz specjalizuje się w obsłudze tej starzyzny.Gdyby'' smarowano''eksploatując stare statki,ale grubo''smarować''od nowości,to naprawdę przesada.
13 marzec 2018 : 06:08 Przesada | Zgłoś
+3 Tylko jest pytanie ?
Czy to szło na smarowanie ? Gorszych wyników już być nie może, czyli smarowali nie te osie. I pewnie często w warsztacie szwagra.
12 marzec 2018 : 21:20 Smarowidło | Zgłoś
+3 Jak kontrola, to kontrola
Proszę również o raport z kontroli lat 2005-2007, kiedy rządził PiS. I niech komisarz Brzezicki opublikuje wydatki swojego resortu opłacane kartami kredytowymi z pieniędzy podatników. W świetle ostatnich informacji n/t wydatków wszystkich resortów (a zwłaszcza MON), to też może być ciekawe.
13 marzec 2018 : 16:08 DarekN | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter