Niemieckie władze wyznaczyły firmę do usunięcia wrót śluzy w Kanale Kilońskim, które w ubiegłym tygodniu uszkodził niemal 150-metrowy statek.
Dzisiaj, 27 lutego rozpoczęła się rozbiórka wrót śluzy uszkodzonego kanału. W ich miejsce zostaną zainstalowane zapasowe, dzięki którym nie będzie dłużej wstrzymywany ruch statków.
Przypomnijmy, że kolizja miała miejsce w poniedziałek, 19 lutego. 149-metrowy statek Akacia uderzył we wrota z prędkością powyżej 20 km/h, co doprowadziło do znacznych uszkodzeń, także statku. Wstępnie mówi się, że przyczyną zdarzenia była awaria silnika.
W chwili incydentu statek pod banderą Madery był w rejsie z Bremerhaven do St. Petersburga.
Warto dodać, że kontenerowiec w 2013 roku zainicjował nowy serwis dowozowy APL, łączący niemieckie porty z Gdynią. Połączenie nazwane Poland Express Service (PEX), obsługiwane było przy współpracy z Hapag-Lloyd i MOL. W ramach serwisu realizowano cotygodniowe rejsy na trasie Bremerhaven-Hamburg-Gdynia. Statek zawija obecnie do portu w Gdańsku.
AL
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.