Turecka firma Ekol uruchomiła połączenie kolejowe, które łączy należący do P&O Ferries terminal w belgijskim Zeebrugge oraz terminal intermodalny w Trieście. To oznacza pojawienie się wielu nowych opcji transportowych w Europie.
Operator logistyczny Ekol oraz przewoźnik promowy P&O Ferries poinformowały o starcie połączenia kolejowego, które będzie realizowane na trasie Zeebrugge-Triest dwa razy w tygodniu. Start tego serwisu oznacza połączenie dwóch ważnych sieci transportowych - jednej obejmujących Wyspy Brytyjskie oraz Europę kontynentalną i drugiej, obejmującej Turcję, Iran oraz Bliski Wschód.
Połączenie kolejowe Zeebrugge-Triest będzie obsługiwane przez dwa nowoczesne składy kolejowe. Szacuje się, że w skali roku będą one odpowiedzialne za transport ok. 5 tysięcy ładunków z terminala EMT w Trieście.
„Nie poprzestajemy w realizacji naszej strategii, która zakłada oferowanie coraz większej liczby możliwości, gdy chodzi o połączenia intermodalne na terenie Europy” - wyjaśnia Alaa Jennane z firmy Ekol. „Łączymy już Morze Śródziemne z Bałtykiem poprzez połączenie Triestu i Kilonii w ramach uruchomionego w styczniu 2017 r. serwisu kolejowego, ale teraz cieszymy się, że możemy zaoferować klientom nowe bezpośrednie połączenie pomiędzy Morzem Śródziemnym a Morzem Północnym”.
Przedstawiciele firmy Ekol podkreślili, że uruchomione właśnie połączenie kolejowe jest pierwszym regularnym serwisem, który pozwala na połączenie Bliskiego Wschodu, Turcji oraz Iranu z krajami Beneluksu oraz Wielką Brytanią.
Zadowolenia z pojawienia się nowych możliwości w ramach oferty transportu intermodalnego nie kryją również przedstawiciele P&O Ferres.
„Jesteśmy podekscytowani, mogąc ogłosić uruchomienie nowego pociągu do Zeebrugge, który będzie stanowił kolejny krok w uatrakcyjnianiu naszego zintegrowanego serwisu kolejowego i promowego, łączącego całą Europę z Wielką Brytanią” - powiedziała Janette Bell z P&O Ferries.
Nowy serwis został uruchomiony zaledwie trzy tygodnie po tym, gdy Ekol zaproponował nowe połączenie kolejowe łączące Budapeszt i Kolonię, które stanowi pierwszy tego typu serwis kolejowy, działający w ramach korytarza łączącego Europę Wschodnią i Zachodnią.