Royal Caribbean Cruises (RCC), drugi co do wielkości na świecie (po Carnival Corporation & plc) armator wycieczkowców, zawarł kontrakt z norweską firmą NAVTOR na instalację innowacyjnego rozwiązania NavBox na pokładach 49 statków.
Rozwiązanie, które zostanie wdrożone na wycieczkowcach, pływających pod sześcioma brandami należącymi do RCC znacznie uprości pokładowe procedury nawigacyjne, przyczyniając się do zwiększenia wydajności i poprawy bezpieczeństwa żeglugi.
NavBox, uruchomiony w 2013 roku, to oprogramowanie, które może być zarówno zainstalowane na komputerze PC jak i dostarczone w formie modułu sprzętowego. Program łączy się z ECDIS (Electronic Chart Display and Information System - komputerowym systemem stosowanym w nawigacji morskiej, stanowiącym alternatywę dla papierowych map morskich) i automatycznie pobiera najnowsze, aktualne elektroniczne mapy nawigacyjne, które są zawsze w zasięgu ręki, pozwalając tym samym na znaczną oszczędność czasu i odciążając nawigatorów od nadmiaru czynności administracyjnych. Rozwiązanie zostało już zastosowane przez armatorów: DOF Group, EXMAR czy Stolt Tankers.
- Royal Caribbean Cruises to uznany na świecie lider w branży, znany ze swego zaangażowania w poprawę bezpieczeństwa żeglugi - skomentował Tor Svanes prezes NAVTOR. - Naszą misją jest ułatwianie pracy nawigatorom, a także zwiększanie efektywności działania firm armatorskich. NavBox skutecznie łączy te zadania. System działa wraz z serwisem NavTracker, który pozwala śledzić ruch statków z brzegu, jednocześnie udostępniając pełną historię wykorzystania i aktualizowania map, co sprawia, że jest to nie tylko wszechstronne cyfrowe narzędzie nawigacyjne, ale także efektywne rozwiązanie biznesowe. Wierzymy, że e-nawigacja to przyszłość żeglugi.
Zakres umowy obejmuje dostawę wszystkich oficjalnych map cyfrowych i publikacji dla amerykańskiego przedsiębiorstwa RCC, w skład którego wchodzą następujące linie wycieczkowe: Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, TUI Cruises, Pullmantur Cruises, Azamara Club Cruises i SkySea Cruises.
Zamówienie obejmuje także czwarty statek klasy Oasis - Symphony of the Seas, jeden z największych wycieczkowców na świecie o długości 362 m i szerokości 47 m. Na 18 pokładach statku pomieści się 6780 pasażerów. Statek w pierwszą podróż wyruszy 21 kwietnia 2018 roku z Barcelony.
- Teraz będziemy mogli zdecydowanie zmniejszyć obciążenie naszych nawigatorów pracą administracyjną, pozwalając im skupić się na ważnych zadaniach operacyjnych, wykonywanych w oparciu o najbardziej aktualne dane, co zwiększy bezpieczeństwo pasażerów - powiedział Paul Kingsbury, Manager of Nautical Assets, Safety, and Programs w Royal Caribbean Cruises, dodając: - Jednocześnie synergia działań pomiędzy załogami pokładowymi na statkach i służbami monitorującymi na lądzie pozwoli na optymalizację całego procesu zarządzania flotą.
NAVTOR, utworzony w 2011 r. działa w dziedzinie rozwiązań, usług i technologii e-nawigacji. Jego pierwsze elektroniczne mapy nawigacyjne trafiły na rynek w 2012 r. Firma posiada swoje biura w Singapurze, Japonii, Szwecji i Wielkiej Brytanii.
AL, rel (NAVTOR)