Żegluga

Zarząd komisaryczny Polskiej Żeglugi Morskiej wdraża program naprawczy. Ma to związek z trudną sytuacją przedsiębiorstwa.

Marynarzom pracującym w PŻM zaproponowano do przyjęcia m.in. obniżenie wynagrodzenia podstawowego na masowcach o 13 proc, obniżenie gwarantowanego wynagrodzenia stanowiskowego na promach o 26 proc., likwidację nagród jubileuszowych i odpraw emerytalnych, likwidację dodatkowych bonusów, likwidację dodatku ZUS, likwidację dodatku za pranie, likwidację stanowisk IV mechanika i bosmana, wydłużenie kontraktów 4-1+2, likwidację dodatkowego wynagrodzenia za przekroczenie 150 dni.

PŻM chce także zwolnienia około 80 pracowników lądowych w ramach dobrowolnych odejść i zwolnień grupowych.

Więcej >>>

Świnoujskie.info

 
+8 Scenariusz
Na początku roku taki sam scenariusz pojawił się w Polskim Ratownictwie okrętowym. Obcięli pensję , z 10 godzinnego systemu pracy wprowadzili 12 godzinny system, obcięli marynarza oraz elektryka ,a o premiach już dawno można było zapomnieć. Prezes rozmawiał poinformował załogę prosił o deklaracje kto zostanie z firma. Przedstawił plan naprawczy firmy, zapewnił że to chwilowa sytuacja etc. Oczywiście wszyscy podczas spotkań zadeklarowali że zostaną. Niestety podczas następnych mustrowań pojawiły się problemy gdyż połowa z załóg zrezygnowała. Nie byli to tylko najbardziej wykwalifikowani pracownicy typu oficerowie/mechanicy ale marynarze kucharze fitterzy. W/W firmie kryzysów było kilka i zawsze odbijało się to na załogach morskich . Prawda jest taka załogi nie są od uzdrawiania firm . Życie się toczy dalej i gdzie chodzi o pieniądze nikt nie będzie się szczypał. Życze powodzenia Polskiej Żegludze Morskiej
05 czerwiec 2017 : 13:16 Zdzicho | Zgłoś
+1 krok drugi
''While state-flag vessels are required to hire state-citizen crews, carriers operating under a foreign
registry may be able to shop around the world for the cheapest crews available, should they have
the necessary skills''Pierwszy krok został już ongiś zrobiny,mam na myśli przeflagowanie statków pod obce bandery.Teraz jak się wydaje przyszedł czas na krok drugi,czyli sięgnięcie po najtańsze załogi.Podjęte działania naprawcze mają skutecznie zniechęcić polskie załogi do pracy na polskich statkach.Swoją drogą to dziwne,że szaleństwo globalizmu,migracji,czyli mieszania narodów dopiero teraz dociera do Działu Kadr PŻM.Komisarze jakoś nie przyjęli sie za poprzedniego systemu i kto by się spodziewał,że będą rządzić teraz,no,no.Dziwny jest ten świat.
05 czerwiec 2017 : 19:49 gość | Zgłoś
+10 Bitwa o PŻM
Niewielu, spośród wielu, zarobiło wiele, robiąc bardzo niewiele. Czas by urząd skarbowy sprawdził majątki cwaniaków.
05 czerwiec 2017 : 16:09 spitfajer | Zgłoś
+8 Uslugi
Proponuje przyjrzec sie przetarga na remonty. Jak kasa gdzies wyplywala to wlasnie tam Skoro oszczedzamy to dlaczegop kazdy remont robimy w drogiej Szczecinskiej Stoczni ktora zatrudnia tylko drogich podwykonawcow bo nie ma swoich pracownikow
06 czerwiec 2017 : 05:45 Tytus | Zgłoś
+3 przygrywka do..?
Na kosztach załogowych oszczędzi się niewiele,bo i udział kosztów załogowych w kosztach całkowitych firmy jest niewielki.''Oskubanie''wynagrodzeń z dodatków płacowych o charakterze socjalnym wydaje się być przygotowaniem do urynkowienia polityki kadrowej(zatrudniania obcych załóg).Przede wszystkim liczą się koszty zarządzania,zaopatrzenia i paliw,utrzymania bieżacej gotowości technicznej i remontów,ubezpieczeń,stałe i zmienne.
06 czerwiec 2017 : 14:52 gość | Zgłoś
+2 Koszta załóg
Tu się nie zgodzę, koszta załóg to bardzo duży udział w ogólnych kosztach. To nie tylko pensje ale też wyżywienie , bilety lotnicze obsługa agencyjna, świadectwa zdrowia, PPE, i cała reszta. To tworzy naprawdę dużą sumę. Przy dużej firmie koszta biura to około 5 %. Problem w tym że stara się ratować firmę redukując koszta zamiast starać się generować zyski . Zawsze się tak jak dzieje przy dużym deficycie intelektualnym managementu.
07 czerwiec 2017 : 13:42 Zdzicho | Zgłoś
0 może będzie tak
Spadek cen paliw statkowych wyhamował,producenci''tną'' wydobycie pojawiają się nawet sporadyczne,krótkotrwałe, zwyżki cen.Przeważnie dzieje się tak ,że gdy rosną ceny paliw,to rosną także stawki frachtowe i może kryzys żeglugowy przejdzie do historii.
07 czerwiec 2017 : 15:38 gość | Zgłoś
0 sf
Bardzo fajne propozycje dostali.
07 czerwiec 2017 : 15:48 sfgfsfs | Zgłoś
+6 Zenada
To tam za te grosze ktos jeszcze plywa ?
07 czerwiec 2017 : 18:35 Reksiok | Zgłoś
+11 Zdziawiony trochę
To ja myślałem, że jak dobra zmiana przyszła to tu zaraz stałe umowy o pracę będą, że państwo "opiekuńcze" zadba o marynarzy i doceni ich ciężką pracę. Jak to możliwe, że firma państwowa nie będzie płacić ZUS-u za swoich pracowników? Wstyd.
08 czerwiec 2017 : 07:11 Sailor | Zgłoś
+1 zapewne dlatego
Zapewne dlatego nie będą opłacać ZUS-u,bo w założeniach ''swoi pracownicy''będą(mogą) pochodzić z obcych państw.
08 czerwiec 2017 : 08:37 gość | Zgłoś
0 dobra pracownika
Filipina dobra pracownika ! Filipina kochać Polska ! Filipina kochać siedzieć 12 miesiecy na statku !
10 czerwiec 2017 : 09:50 grisza | Zgłoś
+1 Filipinki
Ja lubie filipinki (: slodkie dziewczyny
11 czerwiec 2017 : 05:25 Reksiok | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter