Zarząd komisaryczny Polskiej Żeglugi Morskiej wdraża program naprawczy. Ma to związek z trudną sytuacją przedsiębiorstwa.
Marynarzom pracującym w PŻM zaproponowano do przyjęcia m.in. obniżenie wynagrodzenia podstawowego na masowcach o 13 proc, obniżenie gwarantowanego wynagrodzenia stanowiskowego na promach o 26 proc., likwidację nagród jubileuszowych i odpraw emerytalnych, likwidację dodatkowych bonusów, likwidację dodatku ZUS, likwidację dodatku za pranie, likwidację stanowisk IV mechanika i bosmana, wydłużenie kontraktów 4-1+2, likwidację dodatkowego wynagrodzenia za przekroczenie 150 dni.
PŻM chce także zwolnienia około 80 pracowników lądowych w ramach dobrowolnych odejść i zwolnień grupowych.
Świnoujskie.info
registry may be able to shop around the world for the cheapest crews available, should they have
the necessary skills''Pierwszy krok został już ongiś zrobiny,mam na myśli przeflagowanie statków pod obce bandery.Teraz jak się wydaje przyszedł czas na krok drugi,czyli sięgnięcie po najtańsze załogi.Podjęte działania naprawcze mają skutecznie zniechęcić polskie załogi do pracy na polskich statkach.Swoją drogą to dziwne,że szaleństwo globalizmu,migracji,czyli mieszania narodów dopiero teraz dociera do Działu Kadr PŻM.Komisarze jakoś nie przyjęli sie za poprzedniego systemu i kto by się spodziewał,że będą rządzić teraz,no,no.Dziwny jest ten świat.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.