Rozmowa z Pawłem Szynkarukiem, dyrektorem naczelnym Polskiej Żeglugi Morskiej i prezesem zarządu Związku Armatorów Polskich.
Kryzys na światowym rynku żeglugi towarowej, rekordowo niskie stawki frachtowe, realizacja ambitnego programu modernizacji floty masowców, nadwyżka mocy produkcyjnych chińskich stoczni oraz walka z konkurencją na rynku przewozów promowych poprzez utworzenie Polskiej Grupy Promowej.
Jak w tych warunkach radzi sobie największy polski armator i jak chce się dalej rozwijać? Podczas tegorocznych targów morskich Baltexpo rozmawialiśmy o tym z Pawłem Szynkarukiem, od 10 lat pełniącym funkcję dyrektora naczelnego Polskiej Żeglugi Morskiej.
Oczywiście PGP to miraż, a jego realizacja to, jak czytamy w niedawno opublikowanym w PM wywiadzie, "bardziej efektywne wykorzystanie istniejącego potencjału kadrowego ". Jakie jest znaczenie tych słów przekona się załoga PŻM. Najbardziej efektywny jest armator niemiecki i w zamieszaniu towarzyszącym powstawaniu PGP zajmie większą część rynku. Może jednak powrót do prywatyzacji.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.