Żegluga

Jak już informowaliśmy w ub. miesiącu, zmodernizowany prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Mazovia, rozpoczął rejsy na linii Świnoujście - Ystad. Pasażerowie mają do dyspozycji m.in. nowe kabiny i wiele innych udogodnień podnoszących standard podróży.

Mazovia została wyposażona przez firmę Uni-Mebel ze Szczecina w 69 nowych kabin pasażerskich wraz z węzłami sanitarnymi, korytarzami i klatkami schodowymi. Dodatkowo, przebudowa objęła pomieszczenia publiczne takie jak: recepcja, rejon foteli pasażerskich, Lounge Bar oraz restaurację.

Czytaj też: Mazovia wyruszyła w pierwszy rejs do Ystad

Firma ta współuczestniczyła w powstaniu koncepcji aranżacji nowych kabin pasażerskich, m.in. dokonując wyboru kolorystyki zastosowanych materiałów oraz wyposażenia wnętrz. Zaprojektowała także i wykonała meble drewniane. Większość wybranego wyposażenia tj. bloki sanitarne, szalunki ścienne, sufitowe, drzwi, wnęki okienne stanowią produkty polskich firm z branży okrętowej.

W ekstremalnie krótkim czasie powstał projekt, aranżacja oraz dostarczono materiały, które w równie szybkim tempie zostały zamontowane i przekazane armatorowi. W szczytowym momencie montaż wyposażenia prowadziło około 80 pracowników spółki Uni-Mebel.

Dostarczono wyposażenie typowych 4-osobowych kabin pasażerskich, jak również kabin typu Lux, stanowiących obecnie wizytówkę Mazovii. Uwagę zwraca m.in. podział  kolorystyczny węzłów komunikacyjnych na kolor zielony i czerwony, odpowiadający układowi świateł nawigacyjnych na statku: kolor zielony po prawej burcie, a czerwony po lewej burcie.

Aranżacja przebudowywanych pomieszczeń publicznych została wykonana w pełni przez Dział Techniczny. Jak informuje spółka Uni-Mebel, restauracja na pokładzie 8 utrzymana jest w jasnej kolorystyce, nawiązującej motywami do stylu marynistyczno-skandynawskiego. Zaprojektowana specjalnie dla Mazovii wykładzina tworzy motyw fal morskich, natomiast rozmieszczone w tym miejscu krzesła kojarzą się z małymi łódkami. Dopełnieniem całości są detale, takie jak zasłony doskonale komponujące się z otoczeniem oraz nowoczesnym ledowym oświetleniem w postaci kinkietów. Kolory niebiesko-szaro-białe występują w prawie każdym elemencie restauracji.

Wydzielony sklep wolnocłowy został bardzo mocno wyeksponowany oraz odpowiednio zabezpieczony poprzez system transparentnych rolet. Lounge Bar na pokładzie 9 połączony został z nowoczesną dyskoteką i parkietem do tańczenia. Poza tym znajdziemy tam również kasyno z ruletką i automatami do gier.

Jaśniejszy motyw dywanowy to specjalnie wyeksponowane miejsce dla organizowanych konferencji czy szkoleń. Miejsce to wyposażono w dodatkowe krzesła dla ich uczestników. Rejon recepcji na pokładzie 7 został całkowicie odnowiony. Nadano mu przejrzysty układ otwarty, ułatwiając tym samym kontakt załogi i pasażera już od pierwszych chwil wejścia na statek.

Całość prac została odebrana przez Towarzystwo Klasyfikacyjne RINA, z przedstawicielem którego firma Uni-Mebel dokonała szeregu uzgodnień, celem spełnienia aktualnych przepisów.

rel (Uni-Mebel)

+6 Dziękujęmy..
Jest SUPER, pani Jolu.
Ps. Dla niezorientowanych pani Jola jest projektantem-architektem ze śp. STOCZNI SZCZECIŃSKIEJ.
14 lipiec 2015 : 18:40 Zygmunt | Zgłoś
+6 MBR
Z tego co wiem to cały zespół projektowy wywodzi się z SSN.
15 lipiec 2015 : 12:03 ROBERTT | Zgłoś
-5 porazka
ladnie to tylko wyglada na filmiku! kawal lipy i nic wiecej. korupcja i odwalone zaplanowane dziadostwo. najwazniejsze ze co niektorym zgadza sie w kieszeni.
14 lipiec 2015 : 20:28 remi | Zgłoś
+3 remi porażka
LIPĘ TO ODWALIŁ TWÓJ OJCIEC WIESZ ILU STOCZNIOWCÓW PRACOWAŁO NA TYM PROMIE ILE KASY ZOSTAŁO W SZCZECINIE
15 lipiec 2015 : 18:15 ENDI | Zgłoś
-2 ?
a Ci co tam zapierd.....li to nie warto docenić?????
14 lipiec 2015 : 21:23 Maxxxxx | Zgłoś
+5 dajcie spokoj
Panowie, dajcie spokoj, powinnismy sie cieszyc ze PZB ma nowy prom, jest naprawde ladny i wazne ze wreszcie polski armator inwestuje. Osobna jest kwestia wyboru Prezesa( ktora jest polityczna i zgodnie z trendem wyborczym jego dni na tym stanowisku sa policzone-tymbardziej ze minister z koszalina zostal niedawno zdymisjonowany)i nowego dyrektora ds Zeglugi ( zero kompetencji morskich i znajomosci rynku promowego- ale on tez politycznie przyjety i na szczescie tez dni policzone) . To jest problem PZB- politycznie obstawione stanowiska. A wracajac do promu jest fajny , ladny i oby tak dalej.
15 lipiec 2015 : 05:54 delfin | Zgłoś
-1 TIR-owa górka
Masz rację Delfin,ale teraz niemiecki armator wprowadza trzeci prom (w listopadzie) i będzie decydować (stosując politykę cenową ), który polski przewoźnik zrealizuje tańsze kursy do Szwecji ,a który nie!
Będzie mógł to zrobić ponieważ ma zaplecze finansowe w postaci dopłat.
W dłuższej perspektywie, kiedy presja TIR spadnie polscy państwowi armatorzy będą wozić powietrze , a prywatny niemiecki "zaprzyjaźnione" firmy z całej Europy.
Dla naszych przewoźników, najważniejszą kwestią jest w tej chwili niedopuszczenie do wejścia 3 promu TT i prywatyzacja jednej z firm armatorskich albo UL albo PŻB. Tak aby stworzyć realną konkurencję dla TT.
Filozofię typu "dla wszystkich starczy bo ruch rośnie" to można sobie w du.ę zainstalować.
15 lipiec 2015 : 09:38 Man | Zgłoś
+2 A jak ....
A jak mają polscy armatorzy niedopuścić do wprowadzenia trzeciego promu TT-Line? Przecież jest wolna konkurencja, stanowisko w Świnoujściu gotowe więc o co chodzi? Zarząd Morskich portów Szczecin i Świnoujście S.A. jako właściciel terminalu musi wpuścić każdego armatora, który chce korzystać z nabrzeża takie są przepisy i nie ma zmiłuj. Prywatyzacja firmy armatorskiej niczego nie zmieni co za różnica czy UL czy PZB będzie prywatne? Dla TT-Line i każdego innego armatora, który zechce korzystać z terminalu- żadna. Tu nie chodzi o formę własności tylko o posiadany kapitał i tonaż, a tu niestety polskie firmy nie bardzo mają się czym pochwalić....TT ma kilka wolnych promów do zagospodarowania i musi je gdzieś umieścić jeden prawdopodobnie wejdzie do Świnoujścia (niestety obawiam się ze później także czwarty prom TT Line rozpocznie żeglugę ze Świnoujścia) bo taka jest logika tego biznesu....i wolnej konkurencji i żadne narzekania związkowców i zaklinanie rzeczywistości tu nie pomoże.
15 lipiec 2015 : 11:18 Marjak | Zgłoś
-2 men
nic nie wiem o 2 promie TT
15 lipiec 2015 : 15:46 Rozalia | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter