Jak już informowaliśmy w ub. miesiącu, zmodernizowany prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Mazovia, rozpoczął rejsy na linii Świnoujście - Ystad. Pasażerowie mają do dyspozycji m.in. nowe kabiny i wiele innych udogodnień podnoszących standard podróży.
Mazovia została wyposażona przez firmę Uni-Mebel ze Szczecina w 69 nowych kabin pasażerskich wraz z węzłami sanitarnymi, korytarzami i klatkami schodowymi. Dodatkowo, przebudowa objęła pomieszczenia publiczne takie jak: recepcja, rejon foteli pasażerskich, Lounge Bar oraz restaurację.
Czytaj też: Mazovia wyruszyła w pierwszy rejs do Ystad
Firma ta współuczestniczyła w powstaniu koncepcji aranżacji nowych kabin pasażerskich, m.in. dokonując wyboru kolorystyki zastosowanych materiałów oraz wyposażenia wnętrz. Zaprojektowała także i wykonała meble drewniane. Większość wybranego wyposażenia tj. bloki sanitarne, szalunki ścienne, sufitowe, drzwi, wnęki okienne stanowią produkty polskich firm z branży okrętowej.
W ekstremalnie krótkim czasie powstał projekt, aranżacja oraz dostarczono materiały, które w równie szybkim tempie zostały zamontowane i przekazane armatorowi. W szczytowym momencie montaż wyposażenia prowadziło około 80 pracowników spółki Uni-Mebel.
Dostarczono wyposażenie typowych 4-osobowych kabin pasażerskich, jak również kabin typu Lux, stanowiących obecnie wizytówkę Mazovii. Uwagę zwraca m.in. podział kolorystyczny węzłów komunikacyjnych na kolor zielony i czerwony, odpowiadający układowi świateł nawigacyjnych na statku: kolor zielony po prawej burcie, a czerwony po lewej burcie.
Aranżacja przebudowywanych pomieszczeń publicznych została wykonana w pełni przez Dział Techniczny. Jak informuje spółka Uni-Mebel, restauracja na pokładzie 8 utrzymana jest w jasnej kolorystyce, nawiązującej motywami do stylu marynistyczno-skandynawskiego. Zaprojektowana specjalnie dla Mazovii wykładzina tworzy motyw fal morskich, natomiast rozmieszczone w tym miejscu krzesła kojarzą się z małymi łódkami. Dopełnieniem całości są detale, takie jak zasłony doskonale komponujące się z otoczeniem oraz nowoczesnym ledowym oświetleniem w postaci kinkietów. Kolory niebiesko-szaro-białe występują w prawie każdym elemencie restauracji.
Wydzielony sklep wolnocłowy został bardzo mocno wyeksponowany oraz odpowiednio zabezpieczony poprzez system transparentnych rolet. Lounge Bar na pokładzie 9 połączony został z nowoczesną dyskoteką i parkietem do tańczenia. Poza tym znajdziemy tam również kasyno z ruletką i automatami do gier.
Jaśniejszy motyw dywanowy to specjalnie wyeksponowane miejsce dla organizowanych konferencji czy szkoleń. Miejsce to wyposażono w dodatkowe krzesła dla ich uczestników. Rejon recepcji na pokładzie 7 został całkowicie odnowiony. Nadano mu przejrzysty układ otwarty, ułatwiając tym samym kontakt załogi i pasażera już od pierwszych chwil wejścia na statek.
Całość prac została odebrana przez Towarzystwo Klasyfikacyjne RINA, z przedstawicielem którego firma Uni-Mebel dokonała szeregu uzgodnień, celem spełnienia aktualnych przepisów.
rel (Uni-Mebel)
Ps. Dla niezorientowanych pani Jola jest projektantem-architektem ze śp. STOCZNI SZCZECIŃSKIEJ.
Będzie mógł to zrobić ponieważ ma zaplecze finansowe w postaci dopłat.
W dłuższej perspektywie, kiedy presja TIR spadnie polscy państwowi armatorzy będą wozić powietrze , a prywatny niemiecki "zaprzyjaźnione" firmy z całej Europy.
Dla naszych przewoźników, najważniejszą kwestią jest w tej chwili niedopuszczenie do wejścia 3 promu TT i prywatyzacja jednej z firm armatorskich albo UL albo PŻB. Tak aby stworzyć realną konkurencję dla TT.
Filozofię typu "dla wszystkich starczy bo ruch rośnie" to można sobie w du.ę zainstalować.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.