Żegluga

Ministerstwo Skarbu Państwa otrzyma w poniedziałek projekt powołania Polskiej Grupy Promowej. To pomysł, który ma zapobiec sprzedaży Polskiej Żeglugi Bałtyckiej obcemu armatorowi. Ministerstwo otrzymało już zarys koncepcji. Zażądało jednak szczegółów od pomysłodawców.

Mimo że miały na to tylko dwa tygodnie - Polska Żegluga Morska, jak i Polska Żegluga Bałtycka przygotowały bardziej szczegółowy plan utworzenia Polskiej Grupy Promowej.

Co ma powstać? - Mówiąc w skrócie, to połączenie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej z tą grupą promów, które funkcjonują w ramach PŻM, czyli połączenie Unity Line i PŻB - tłumaczy Paweł Szynkaruk, dyrektor PŻM.

Głównym celem nowej spółki ma być budowa dwóch promów napędzanych gazem LNG.

- Od wielu miesięcy dyskutujemy nad możliwością budowy nowych promów i spółka nadal jako cel główny miałaby szukanie kapitału i środków na to, by budować promy w polskich stoczniach - podkreśla Szynkaruk.

Zarząd Polskiej Żeglugi Morskiej nie wyklucza, aby Polska Grupa Promowa trafiła na Giełdę Papierów Wartościowych i tą drogą pozyskała kapitał potrzebny do realizacji inwestycji. 

+15 Absurd goni absurd
Medialne rozwolnienie Polskiego radia Szczecin rozlewa się na inne media. W sąsiednich informacjach dotyczących PŻB są takie fragmenty: "Polska Żegluga Morska i Fundusz Inwestycyjny Mars zawiesiły rozmowy w sprawie budowy dwóch promów napędzanych gazem LNG do czasu wyjaśnienia sytuacji z Polską Żeglugą Bałtycką".
W sąsiedniej informacji jest taki fragment: "Głównym celem nowej spółki ma być budowa dwóch promów napędzanych gazem LNG.
- Od wielu miesięcy dyskutujemy nad możliwością budowy nowych promów i spółka dalej jako cel główny miałaby szukanie kapitału i środków na to, by budować promy w polskich stoczniach".
Czy ktoś wie o co chodzi, poza tym, że zawiesili rozmowy, ale nadal dyskutują :) i oczywiście poza wierszówką dziennikarza, który pisze takie rzeczy? Jutro w Radiu Szczecin zapewne pojawi się kolejna informacja na temat prywatyzacji PŻB a pojutrze jeszcze jedna....
16 marzec 2015 : 07:55 Hoolio | Zgłoś
-8 chodzi o to :
Rozmawia się ze związkowcami PŻB o konsolidacji operacyjnej ale w MSP przedstawią plan konsolidacji własnościowej i wprowadzenia PGP na giełdę (G.Wyborcza i inne ).
Zarządy wezmą nagrody (=sowite emerytury ) za skuteczne wprowadzenie spółki na giełdę. Ostatecznie PŻM wychodzi z branży promowej sprzedając wszystkie akcje PGP i już budowa promów niepotrzebna, z PŻB zostaje wydmuszka.
HWD Ciułaczom giełdowym ! HWD Załodze PŻB !
16 marzec 2015 : 13:57 pol | Zgłoś
+7 Wklejamy i nie czytamy
Tak to jest jak się wkleja i nie czyta !!!!
16 marzec 2015 : 11:09 Czytelnik | Zgłoś
+6 reanimacja
no ile razy mozna tego trupa (pzb) reanimowac?
16 marzec 2015 : 20:40 awd | Zgłoś
+6 pżb
Pżb to dobrze prosperująca firma, niestety co państwowe to niczyje i kasa bokami ucieka.....
17 marzec 2015 : 08:20 Wład | Zgłoś
+2 Polferries do UNITY LINE!
Najlepsze rozwiązanie to włączenie Polferries w szeregi Unity Line!
18 marzec 2015 : 17:01 Danie1966 | Zgłoś
+1 Polferries - strategia rozwoju
Jeżeli PŻB jest takim trupem jak pisze internauta "awd" ,to jest coś na rzeczy ,że
taki potentat promowy jak firma Grimaldi wystąpiła do Skarbu Państwa z ofertą zakupu.
Co to się stało ,że PZM ,które jak do tej pory zwalczało PZB wreszcie się nagle przebudziło z błogiego letargu i zapałało miłością do konkurencyjnej polskiej firmy? PRZYCZYNĄ JEST WIDMO RÓWNEJ KONKURENCJI.
TT-line już dało UNITY klapsa w postaci posmaku spadku przewozów na lini do Trelleborga wprowadzając na razie 1 prom, a mają operować dwa.
A CO BĘDZIE JAK GRIMALDI ODNOWI FLOTĘ POLFERRIES LUB DA PZB NASTĘPNE MNIEJ LECIWE PROMY? /na adriatyku ma jeden na sznurkach/.
Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy ,że promy UNITY-LINE też mają swój okres młodości już daleko za sobą i skończy się jej dominacja na lini do Skandynawi.
21 marzec 2015 : 23:38 GLUGLUTER | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0629 4.1449
EUR 4.2873 4.3739
CHF 4.5753 4.6677
GBP 5.1558 5.26

Newsletter