5 lipca br. 2013 REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. podpisała kontrakt na budowę dwóch specjalistycznych statków typu Platform Supply Vessel, przeznaczonych do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych.
Jak informuje stocznia w komunikacie prasowym, statki zostaną zbudowane dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore. Jednostki te już zostały zakontraktowane do pracy na Morzu Północnym, przy obsłudze pola naftowego, eksploatowanego przez A/S Norske Shell. Wartość kontraktu to blisko 100 mln euro. Z naszych informacji wynika, że wspomnianym operatorem i armatorem jest Siem Offshore, który wcześniej zakontraktował w REMONTOWA Shipbuilding budowę zaawansowaych kablowców.
Stocznia podkreśla, że realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna dla REMONTOWEJ Shipbuilding S.A, będą to bowiem pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG. Wcześniej ta technologia była już stosowana przy budowie promów budowanych w REMONTOWEJ Shipbuilding S.A.
Godnym odnotowania jest fakt, że jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów, aż po kompletne wyposażenie oraz przeprowadzenie prób zdawczych. Statki zostaną wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo - elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.
REMONTOWA Shipbuilding S.A. od wielu już lat jest uznanym dostawcą statków obsługujących naftowy przemysł wydobywczy. Jednak tym razem, będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe o napędzie gazowym. W ten sposób połączone zostanie wieloletnie doświadczenie w budowie statków o napędzie gazowym jak i jednostek dla sektora offshore. Przedstawiciele stoczni liczą, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego bardzo wymagającego rynku.
Statki o długości 89 metrów oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m kw. posiadały będą nośność 5400 DWT . Obsługiwane będą przez 25 – osobowe załogi. Jednostki te spełniać będą najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi Clean Design, a pływać będą pod banderą norweską.
Koncepcja statków oraz dokumentacja techniczna wykonana zostanie przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy REMONTOWA biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o.
Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
(rel)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.