Uczestnicy rejsu żaglowcem Dar Młodzieży na 100-lecie odzyskania niepodległości przez Polskę byli najlepszymi ambasadorami naszego kraju, budując międzynarodowe relacje, które będą w przyszłości procentować - ocenił Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen, głównego sponsora zakończonego w czwartek rejsu.
Jak podkreślił koncern w specjalnym komunikacie, żaglowiec Dar Młodzieży, który dotarł w czwartek do portu macierzystego w Gdyni, kończąc rejs dokoła świata z okazji obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości, odwiedził 23 porty w kilkunastu państwach, "promując polską kulturę, historię i tradycję".
"Rejs Daru Młodzieży dokoła świata, to jedno z najważniejszych wydarzeń promujących obchody 100-lecia odzyskania niepodległości Polski. Uczestnicy tego historycznego rejsu byli naszymi najlepszymi ambasadorami, a przy okazji budowali międzynarodowe relacje, które w przyszłości będą procentować. Cieszę się, że jako PKN Orlen mogliśmy współuczestniczyć w tym projekcie" - powiedział prezes koncernu Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.
PKN Orlen zaznaczył, że w 10-miesięcznym rejsie na pokładzie Daru Młodzieży w sumie wzięło udział ponad 530 studentów i uczniów szkół morskich, a także 400 laureatów konkursu związanego z rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości. Koncern zwrócił uwagę, że trasa rejsu wiodła przez Tallin, Kopenhagę, Stavanger, Szczecin, Bremenhaven, Bordeaux, Teneryfę, Dakar, Kapsztad, Mauritius, Dżakartę, Singapur, Szanghaj, Osakę, San Francisco, Los Angeles, Acapulco, Miami, Ponta Delgada i Londyn.
"W każdym z portów, do których jednostka zawijała, odbywały się uroczystości promujące Polskę i jej niepodległość" - wspomniał PKN Orlen. Jak dodał, "ważnym punktem wyprawy" był udział załogi Daru Młodzieży w spotkaniu z papieżem Franciszkiem w ramach Światowych Dni Młodzieży w Panamie.
mb/ mam/
Fot.: Sławomir Lewandowski