Rada nadzorcza Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia (MSR Gryfia) zmieniła skład zarządu spółki; jej nowym prezesem został Marek Różalski - poinformował w poniedziałek PAP członek rady Paweł Bakun.
Członkiem zarządu ds produkcji został Mariusz Ronewicz. W składzie zarządu pozostał Tomasz Łozowski - przedstawiciel pracowników.
Od grudnia ub.r. firma nie miała prezesa. Jego obowiązki pełnił przedstawiciel poprzedniej rady nadzorczej. Wcześniej prezesem była odwołana Hanna Hańć.
„Zadaniem nowego zarządu jest w pierwszym rzędzie opanowanie bieżącej sytuacji spółki, a w konsekwencji przygotowanie jej do realizacji wyzwania, jakim jest budowa dużych statków w regionie” – powiedział Bakun. Zaznaczył, że powołani do zarządu ludzie to fachowcy z branży, którzy dają wiarygodne gwarancje, że poradzą sobie z postawionymi przed nimi, trudnymi zadaniami.
58-letni Różalski jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Przez 11 lat był członkiem zarządów, w tym prezesem stoczni remontowych w Szczecinie i Świnoujściu. Wcześniej kierował też w jednej z nich pionem produkcji. Był też członkiem rad nadzorczych Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie i Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu, zanim doszło do ich połączenia.
38-letni Ronewicz ukończył Politechnikę Gdańską, specjalność siłownie okrętowe. W ostatnich latach prowadził własną działalność biznesową w branży remontów jednostek pływających.
W styczniu spółka informowała, że według wstępnych wyników w ub.r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 183 mln zł, czyli o 20 mln zł wyższe niż w roku poprzednim, a jej sytuacja finansowa jest stabilna. Zarząd stoczni zapewniał wówczas, że nie ma powodów do obaw o zachowanie płynności finansowej.
Stanowisko władz firmy - jak w nim napisano - przedstawione zostało w związku z informacjami medialnymi na temat stoczni, w tym o śledztwie prokuratorskim w sprawie szkody majątkowej, którą miał wyrządzić stoczni jej zarząd. Według ustaleń prokuratury, do wyrządzenia szkody majątkowej wielkich rozmiarów w wysokości co najmniej 1,5 mln zł miało dojść w okresie od czerwca 2013 r. do października 2015 r. Szkoda miała powstać z powodu "określonych decyzji i działania podejmowanych przez zarząd", ale prokurator prowadzący śledztwo nie ujawnił konkretów.
MSR Gryfia wykonuje remonty, przebudowy i budowy statków różnych typów i rozmiarów, do panamaksów włącznie. Od ponad 15 lat jest także producentem konstrukcji stalowych offshore. Ma dwa zakłady produkcyjne - w Szczecinie i Świnoujściu. MSR Gryfia jest częścią grupy MARS Shipyards & Offshore.
87,5 proc. akcji Gryfii jest w posiadaniu Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego Mars; pozostałe 12,5 proc. mają pracownicy. Mars Fundusz Inwestycyjny Zamknięty jest zarządzany przez MS Towarzystwo Funduszy inwestycyjnych, które jest spółką należącą w całości do Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
epr/ pz/
Jeżeli Mars nie będzie przeszkadzał a pomoże to jest szansa na porządną stocznie na Pomorzu zachodnim , ale zapomniałem to Gryfia chce być pępkiem i nie pozwoli .
No to czas spuscic gryfie z jej długami do klozetu historii i ciężko pracować na rozwój .
stocznię . PIS może i ma dobre zamiary , ale jest za póżno.
Czas skończyć ten nie kończący się żałosny serial na wyspie.
I znowu Łozowski . Żenada.
Nowa stocznia. Nowa organizacja pracy. Nowa struktura zarządzania.
W tym układzie jaki jest , znowu kilku cwaniaków zarobi duże pieniądze , a zła sytuacja Gryfii pozostanie.
[link usunięty] . Obawiam się jednak że znudziły się one już ministrom i z PO i PIS.
Sytuacja jednak jest naprawdę ciężka, dlatego spotkanie u Tomka nie wystarczy i trzeba będzie wszystko dokładnie "omówić w szerszym związkowym gronie w Pogorzelicy". :-)))))). Dyskusja na pewno będzie gorąca na wzmożonych obrotach o 40% :-)))). Oczywiście na koszt firmy czyli pracowników.
87,5 proc. akcji 1) Gryfii jest w posiadaniu 2) Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego Mars; pozostałe 12,5 proc. mają pracownicy. Mars Fundusz Inwestycyjny Zamknięty jest zarządzany przez 3) MS Towarzystwo Funduszy inwestycyjnych, które jest spółką należącą w całości do 4) Polskiej Grupy Zbrojeniowej, 5) ARP, 6) MSP.
Amber MARS czy jak ? :-)))) Ilu tam szkodliwych pasożytów żerowało na tym i ciągneło z tego niezłą kaske ! Duda jednak ma rację. "Ojczyznę dojną racz nam zwrócić Panie". :-))). Nie ma co przepraszać za słowa. Fakty po prostu !!! A ile kasy zmarnowane !! Można podawać wręcz w % PKB.
Niemcy i wszystkie krzaki nie dadzą gryfii pracować bo faktycznie nie ma gdzie A na wynajętym terenie to nie robota .
Tam w Msr przed połączeniem radzili sobie to i poradzą sobie tylko żeby żadne krzaki i inne szuwary nie posiadali kłód .
Jak będą widoczne perspektywy pracy stabilnej to i znajdzie się młoda świeza krew i spółki przyjdą jak ich nie będzie się za bardzo doić .
A z czasem to można się pokusić o rozwój na wzór remontowej
ludzie PIS. Niech to się wreszcie zawali . Dla dobra wszystkich.
Pożyjemy i zobaczymy.
MSR SA w Świnoujściu ma szansę na autonomię od WGO w Szczecinie.
Ale szczerze powiem, że nie doceniałem Tomka. Utrzymuje się na tym stanowsiku już tyle lat a nie jest to łatwe.
Na koniec października 2015 w obu stoczniach (na siłę połączonych) było 505 pracowników.
Prawdopodobnie chyba za dużo aby nie było przedstawiciela załogi czyli Tomka wyprzedawczyka.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.