Po przekazaniu ostatniego morskiego śmigłowca Anakonda zmodernizowanego do wersji W-3WARM wszystkie maszyny W-3 lotnictwa morskiego są w jednolitym wariancie – poinformowało w piątek Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych.
Ostatnia zmodernizowana Anakonda wylądowała w macierzystej 43. Bazie Lotnictwa Morskiego, powracając z zakładów PZL Świdnik, w których była modernizowana. Tym samym wszystkie osiem śmigłowców W-3 lotnictwa morskiego prezentuje jednolity wariant wyposażenia W-3WARM – podało DGRSZ na stronie internetowej.
Anakondy zmodernizowane do wersji W-3WARM wyposażono m.in. w cyfrowy system sterowania silnikami FADEC, nowe wyposażenie ratownicze, w tym nową wyciągarkę umożliwiającą podnoszenie dwóch osób i kosz do podejmowania poszkodowanego, nowe kamery termowizyjne sprzężone z reflektorami. Kamery, pracujące także w podczerwieni, pozwalają nagrywać przebiegu akcji, co można wykorzystać przy dochodzeniach lub do celów szkoleniowych. Śmigłowce otrzymały również system automatycznej identyfikacji jednostek pływających AIS, który usprawnia prowadzenie ewakuacji z pokładów statków.
Śmigłowiec, którego załoga liczy do pięciu osób: dowódcy, drugiego pilota, technika pokładowego, ratownika i lekarza, może zabrać do ośmiu rozbitków.
Pierwszy kontrakt na doprowadzenie morskich W-3 do jednolitej wersji Inspektorat Uzbrojenia MON i PZL-Świdnik podpisały w 2014 r.
autor: Jakub Borowski
Ostatnia zmodernizowana Anakonda (ósma) wylądowała w macierzystej 43. Bazie Lotnictwa Morskiego, powracając z zakładów PZL Świdnik. Kwiecień 2020. Tempo zaiste olimpijskie.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.