Załoga szwajcarskiego masowca supramax zatrzymała trzech rabusiów po tym, jak weszli na pokład statku w Cieśninie Singapurskiej - ralacjonuje serwis informacyjny TradeWinds.Złodzieje, uzbrojeni w łomy i rury, weszli na pokład masowca SAM Jaguar (nośność 57 200 t, zbudow. w 2013 roku) armatora Shipping Asset Management - SAM, we wczesnych godzinach rannych w ostatni poniedziałek.
Bystra załoga zdołała jednak zamknąć ich w warsztacie maszynowni, a kapitan statku zgłosił incydent do placówki systemu informacji o ruchu statków (Vessel Traffic Information System - VTIS) w Batam.
Następnie marynarze indonezyjskiej marynarki wojennej weszli na pokład masowca i aresztowali trzech sprawców w celu dalszego dochodzenia i przedstawienia zarzutów.
Szczegóły zdarzenia zostały właśnie ujawnione przez mającą siedzibę w Singapurze organizację ReCAAP (Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery against Ships in Asia).
Nic nie zostało skradzione, a nikt z załogi nie został ranny w incydencie, który miał miejsce około 6,8 mil morskich (ok. 12,5 km) na wschód od Pulau Karimum Kecil w Indonezji.
Na początku tego miesiąca marynarka wojenna Singapuru została wezwana do eskortowania masowca supramax do Singapuru po tym, jak zasygnalizowano, że stał się on przedmiotem incydentu piractwa morskiego.
Statek Western Seattle (zbud. w 2014 r., nośność - 57 932 t) został opanowany przez czterech sprawców, gdy był na pasie ruchu w kierunku wschodnim toru wodnego TSS (Traffic Separation Scheme) w Cieśninie Singapurskiej.
Łącznie z najnowszym, w Cieśninie Singapurskiej, od stycznia 2020 r. odnotowano w sumie dziewięć incydentów piractwa morskiego.
W lutym rabusie wzięli za cele masowiec New Spirit (o nośności 58 tys. ton, zbudow. w 2010 r.) armatora New Vision Shipping oraz zbiornikowiec Swarna Jayanti (nośność 105 tys. ton, zbudowany w 2010 r.) armatora hinduskiego Shipping Corp of India.
ReCAAP ostrzegł, że wszystkie statki przepływające przez Cieśninę Singapurską powinny zachować "najwyższą czujność i stosować dodatkowe środki ostrożności", a także niezwłocznie zgłaszać wszelkie incydenty najbliższym władzom przybrzeżnym.
PBS / z mediów
Fot.: uragasuido.opal.ne.jp
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.