W środę, 15 stycznia br. w Świnoujściu podpisano protokół przyjęcia-przekazania holownika H-11 Bolko do odbiorcy, którym jest tamtejsza Komenda Portu Wojennego.
H-11 Bolko (B 860/1), to jeden z 6 holowników budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku dla Marynarki Wojennej RP.
W ub. piątek, 10 bm. w godzinach wieczornych Bolko odpłynął ze stoczni do portu bazowania w Świnoujściu, dokąd dotarł następnego dnia po południu. Wczoraj został przyjęty na stan przez Komendę Portu Wojennego Świnoujście, tym samym oficjalnie wchodząc w skład 8. Flotylli Obrony Wybrzeża, a konkretnie 12. Wolińskiego Dywizjonu Trałowców.
Tymczasem druga jednostka serii, H-1 Gniewko (B 860/2) jest w finalnej fazie prób stoczniowych na uwięzi (HAT). Na przyszły tydzień planowane jest rozpoczęcie cyklu prób morskich (SAT) na wodach Zatoki Gdańskiej, poprzedzających próby zdawczo-odbiorcze, które będą ostatnim etapem przed przekazaniem go Inspektoratowi Uzbrojenia MON (występującemu w Umowie jako Zamawiający).
W pierwszej fazie prób morskich zostaną sprawdzone właściwości manewrowe jednostki oraz działanie urządzeń i systemów.
W tym roku zostaną jeszcze zwodowane dwa ostatnie holowniki: H-3 (B860/5 - Leszko) oraz H-13 (B860/6 - Przemko). Obecnie trwają na nich końcowe prace związane z montażem kadłuba. Zaawansowanie prac kadłubowych szacuje się - odpowiednio - na 80 i 70 procent. Z kolei będące już na wodzie holowniki H-2 Mieszko (B860/3) i H-12 (B860/4) Semko wkroczyły w finalną fazę wyposażania. Obecnie mają - odpowiednio - 80 i 60 procent zamontowanych systemów i urządzeń.
Stocznia planuje przekazanie wszystkich pozostałych holowników serii B860 w bieżącym roku.
GL
SC
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.